طلای جهانی سقوط کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر صعود بازارهای سهام و رشد ارزش دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در چهار ماه گذشته ایستاد.;

طلای جهانی سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1268.84 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.2 درصد کاهش یافت و 1270.70 دلار معامله شد.

    به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ در هنگ کنگ، عامل اصلی که قیمت طلا را با کاهش روبرو کرده، رشد ارزش دلار است.

    شاخص دلار آمریکا پس از آماری که نشان داد فروش خانه‌های تک خانواده در آمریکا در مارس به بالاترین رکورد در یک سال و نیم اخیر صعود کرده، نزدیک به بالاترین رکورد خود در 22 ماه اخیر ایستاد.

    این آمار درست پیش از انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز جمعه، نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را در میان سرمایه گذاران از میان برده است.

    به گفته تحلیلگران، آمار مطلوب خوش بینی به اقتصاد جهانی را تقویت خواهد کرد و از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    قیمت طلا همچنین از صعود بازارهای سهام آسیا که رشد وال استریت را دنبال کردند، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت.

    طلا روز سه شنبه به پایین‌ترین حد خود در سال میلادی جاری رسید و حدود 6 درصد از رکورد 1346.73 دلار در فوریه کاهش نشان می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند که اواخر هفته جاری منتشر می‌شود تا دید شفاف‌تری نسبت به اوضاع بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 14.75 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 886.87 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و در 1386.01 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر