آیا اتفاقات غیرمنتظره، نقره را گران می‌کند؟

عصر معدن- در هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طور کلی نقره روندی صعودی داشت.;

آیا اتفاقات غیرمنتظره، نقره را گران می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس، در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 14.3850 دلار به ازای هر اونس در تاریخ در تاریخ 3 دسامبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت  14.4850 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 7 ماه دسامبر سال میلادی جاری، معامله شد.
    در هفته گذشته به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نقره فیوچر تحویل ماه فوریه 2018 میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با 0.01 درصد افزایش طی هفته قبل، به قیمت 14.390 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه رسید.
    به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گران قیمت نقره در صنایع مختلف، همچنین ارزانتر بودن قیمت فلز نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار داده و می‌دهد.

    تحلیل تکنیکال نقره
    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره صعودی بود و برای هفته آینده، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گرانقیمت روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر نقره بخواهد فلز گران قیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 14.5000 دلار، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی مهم و تاریخی 15.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.  
    و در غیر اینصورت، چنانچه روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 14.3000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایت تاریخی و مهم  14.0000 دلار به ازای هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد نقره در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر