ارزش طرح‌های فولاد بوتیای ایرانیان ۱.۲میلیارد دلار اعلام شد

عصر معدن- مدیر مجتمع شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در جریان بازدید بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور از این مجتمع صنعتی اعتبار کل طرح های انجام شده و در دست اجرای فولاد بوتیا را بالغ بر ۱.۲ دهم میلیارد دلار عنوان کرد و گفت : برآورد طرح های اصلی این شرکت نیز تقریباً یک میلیارد دلار است.;

ارزش طرح‌های فولاد بوتیای ایرانیان ۱.۲میلیارد دلار اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، عباس صالحی زاده  با بیان اینکه هزینه انجام شده برای طرح‌های زیربنایی از قبیل خط لوله آب، گاز و فضای سبز 0.2 میلیارد دلار است، افزود: ظرفیت تولید گندله سازی سالیانه دو نیم میلیون تن  است که تلاش دست اندرکاران در این است که تا پایان سال به این ظرفیت اسمی در تولید برسند.

    وی همچنین گفت: برای تامین سوخت پروژه‌های مجتمع بخصوص تأمین سوخت مجموعه فولادسازی یک انشعاب 30 اینچ از منطقه باغین به سمت فولاد بوتیای ایرانیان به طول 43 کیلومتر در حال احداث می‌باشد و در ادامه خط لوله مزبور باید تأمین کننده سوخت صنایع و آبادی‌های مسیر تا زرند باشد.

    صالحی زاده همچنین گفت: یکهزار و 450 هکتار در بیرون و داخل محوطه کارخانه جنگل کاری داشته ایم که در داخل کارخانه حدود 90 هکتار درختان کاج و مابقی در اطراف کارخانه و عمدتاً درختان مرتعی مثل بادام تلخ، گز را شامل می‌شود.

    وی اضافه کرد: تنها دو طرح در حال اجرا در این کارخانه داریم که یکی فولاد سازی است که مراحل پایانی را می‌گذارند و دیگری واحد تأمین برق (نیروگاه) است که با سرعت در حال انجام است.

    صالحی زاده افزود: مبالغ قابل توجهی در ماه برای ایاب و ذهاب، حمل و نقل کالا، تأمین غذا و پوشاک کارکنان از طریق این مجتمع هزینه می‌شود که این هزینه‌ها قطعاً اثر مستقیم و مؤثری در رشد اقتصاد و تأمین معاش مردم منطقه و استان دارد و خواهد داشت.

    مدیرمجتمع شرکت فولاد بوتیای ایرانیان همچنین نیروی اشتغال به کار این مجتمع را نزدیک به هزار نفر اعم از کارفرما و پیمانکار اعلام کرد و گفت: از این تعداد 400 نفر نیرو مربوط به کارفرما بوده که از طریق آزمون جذب شده اند ضمن اینکه 95 درصد این نیروها بومی منطقه و استان می‌باشند.

    وی در ادامه با اشاره به 600 نفر نیروی پیمانکار گفت: در آینده با راه اندازی پروژه‌های مجتمع 2 هزارو 600 نفرنیرو به صورت مستقیم جذب و 26 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و از مزایای وجود این کارخانجات در کرمان منتفع خواهند شد.

    شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از نیمه دوم سال 90 به ثبت رسیده است و از همان زمان با فنس کشی کار پروژه را آغاز و برای امنیت عبور و مرور خودروها در تقاطع جاده کمربندی امام رضا (ع) با جاده دسترسی اختصاصی یک باب پل دو دهانه با عنوان بوتیا ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر