«نهضت ساخت داخل» تولید را رونق می دهد

عصر معدن- طرح ملی نهضت ساخت داخل یکی از طرح های موفق وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با هدف تحقق رونق تولید و داخلی سازی نیازهای صنایع در کشور شکل گرفته است.;

«نهضت ساخت داخل» تولید را رونق می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی روز یکشنبه در همایش تجلیل از صنتعگران و معدکاران برتر استان هرمزگان گفت: طرح نهضت ساخت داخل می تواند موجب رونق و پیشرفت صنعت داخلی کشور شود.

    حسین مدرس خیابانی افزود: به این منظور نمایشگاهی تحت عنوان پویش ملی نهضت ساخت داخل با موضوع فرصت های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه جاری در تهران برگزار می شود.

    وی بیان داشت: این نمایشگاه در حوزه‌های صنایع خودرو و قطعات، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، لوازم خانگی، صنایع دریایی، مخابرات و نفت و گاز و پیروشیمی است.

    تولیدکنندگان و کارآفرینان در صف اول جبهه اقتصادی

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی یادآورشد: امروزه تولیدکنندگان و کارآفرینان کشورمان در صف اول جبهه اقتصادی مبارزه با دشمن قرار دارند چرا که تنها باور به توانایی داخل می تواند منجر به پیروزی در این جنگ اقتصادی شود.

    مدرس خیابانی افزود: در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن، از همه ی آنچه که داریم باید به میدان آورده شود و از تمامی ظرفیت‌های موجود به صورت بهینه استفاده شود.

    وی بیان داشت: هم اکنون تمامی نقشه‌های دشمن برملا شده و چرخه تولید در کشور نه تنها از کار نیافتاده بلکه روند پیشرفت آن نیز کُند نشده است و این حاکی از افزایش بخش تولید و صادرات است.

    قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امروز با وجود همه شرایط تحریم ها و توطئه های دشمنان باید بتوانیم از این دوران سخت بهترین استفاده را ببریم.

    مدرس خیابانی گفت: بحث محدود شدن واردات برخی از کالاها نیز نبایستی باعث کُند شدن چرخه تولید کشور شود.

    صادرات نسخه شفابخش برای کشور

    قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ادامه داد: صادرات از قبل تنها یک گزینه انتخابی بود اما در حال حاضر یک گزینه اجباری و نسخه‌ی شفابخشی برای کشور است.

    مدرس خیابانی افزود: تولیدکنندگان باید بدانند که با صادرات می‌توانند از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی استفاده کنند که این امر موجب کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده و همچنین افزایش اشتغال می شود.

    وی بیان داشت: همچنین ممنوعیت واردات هزار و 400 قلم کالا که مشابه داخلی آن در کشور موجود است از دیگر اقدامات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است.

    این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابرازداشت: شورای عالی صادرات نیز دستور توسعه تجارت با 15 کشور همسایه را صادر کرده است و در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به کشورهای عراق و افغانستان صورت می گیرد.

    وی اضافه کرد: امروز سازمان توسعه تجارت مکلف شده است برای رایزنی صادراتی در هر شهری شرایط بازار هدف و وجود رقبا مورد بررسی قرار دهد.

    مدرس خیابانی گفت: در سال گذشته 8 هزار شرکت صادراتی در سامانه توسعه تجارت کشور ثبت شده است که 400 شرکت آن صادرات اولی هستند.

    قائم مقام وزارت صمت اضافه کرد: درتلاش هستیم ستادی مشابه ستاد تنظیم بازار را در شورای عالی صادرات، برای بازار صادرات کشور ایجاد کنیم و هرهفته به صورت مستمر موضوع های در این خصوص را مورد بررسی قرار دهیم.

    وی با اشاره به اینکه تنوع صادراتی برای انواع محصولات داخل در کشور وجود دارد، ابرازداشت: 55 درصد از صادرات قیر کشور مربوط به هرمزگان است که آمار خوبی در دنیا و کشور دارد و در رشد سرمایه‌گذاری نیز این استان رتبه‌ی سوم کشوری را دارد.

    وی ادامه داد: ما توسعه صادرات را در راستای تنظیم بازار می بینیم و این دو در کنار هم دیده می شوند.

    در پایان این همایش از صنعتگران و معدنکاران برتر استان هرمزگان تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر