اقبال سرمایه‌گذاری روی "نقره" افزایش می یابد

عصر معدن- در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طور کلی نقره روندی صعودی داشت.;

اقبال سرمایه‌گذاری روی "نقره" افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی در خصوص بازار جهانی نقره نوشت: روند قیمتی نقره از میانگین 14.6650 دلار به ازای هر اونس در تاریخ در تاریخ 28 ماه آگوست سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت  14.9000 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 31 ماه آگوست سال میلادی جاری، معامله شد.
    عوامل یادشده در تغییرات قیمت نقره نیز در هفته قبل موثر بوده‌اند. همچنین هفته گذشته خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرده بود که بهای نقره فیوچر تحویل ماه دسامبر 2018 میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با افزایشی 0.2 درصدی طی هفته قبل، به قیمت 14.8500 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه رسیده است.
    به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گران قیمت نقره در صنایع مختلف، همچنین ارزانتر بودن قیمت این فلز نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار داده و می‌دهد.

    تحلیل تکنیکال نقره

    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره نسبتا صعودی بود و برای هفته آینده نیز، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گران قیمت روندی نزولی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 14.7000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایتی  14.5000 دلار به ازای هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد. در غیر اینصورت، چنانچه فلز گران قیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 15.0000 دلار، به احتمال فراوان تا سطح مقاومتی 15.500 دلار به ازای هر اونس نیز افزایش خواهد یافت. 
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد نقره در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر