شنبه ۱۱ بهمن ماه؛

۵۰ هزار تن سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا عرضه می شود

عصر معدن- ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران از سوی سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی شنبه هفته آینده در تالار حراج باز بورس کالای ایران عرضه می شود.;

۵۰ هزار تن سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، سنگ آهن این مجتمع پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ اول بهمن ماه برای عرضه در بازار اصلی بورس مورد پذیرش قرار گرفته بود و بدین ترتیب محموله مذکور به قیمت 10 هزار و 367 ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه خواهد شد.

    پیش از این، عباس یعقوبی مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران از راه اندازی تالار حراج باز در بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ 11 بهمن 99 خبر داده و در این زمینه گفته بود: این تالار برای مبادله کالاهایی که به زمان رقابت بیش تر نیاز دارد، راه اندازی می شود و با معاملات سنگ آهن افتتاح می شود.

    وی درخصوص راه اندازی تالار حراج باز افزود: در بخشی از معاملات کالاها با توجه به ماهیت آن ها خریداران نیاز به زمان بیش تری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت دارند. در ابتدا این تالار برای معاملات یکجا در نظر گرفته شده است که در ادامه سایر کالاها و محصولات نیز به این تالار اضافه خواهد شد.

    مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران در خصوص نحوه انجام معاملات در تالار حراج باز نیز گفت: زمان های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان های توقف) در تالار حراج باز مانند سایر تالارها انجام می شود اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست. در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه است، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می شود و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می شود.

    گفتنی است، براساس اطلاعیه بورس کالا از زمانبندی شروع تالارها، تالار حراج باز از ساعت 14:30 میزبان عرضه محصولات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر