طلا ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب در چین و شروع قوی فصل درآمدهای مالی آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی را تخفیف داد، به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید.;

طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1288.08 دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا 0.3 درصد کاهش یافت و به 1291 دلار رسید.

    به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، قیمت طلا به دلیل بهبود آمار اقتصادی کلان که ریسک‌پذیری را بهبود بخشیده کاهش پیدا کرده است.

    طلا که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی، به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضا روبرو می‌شود در هنگام ریسک پذیری سرمایه‌گذاران، کاهش قیمت پیدا می‌کند.

    بازارهای سهام آسیا نخستین روز معاملات هفته جاری را صعودی آغاز کردند، در حالی که ارزش ین نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سال جاری ایستاد.

    بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کمک کرد اظهارات استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا بود که گفت: توافق تجاری آمریکا و چین فراتر از تلاش‌ها برای گشایش بازار چین به روی شرکت‌های آمریکایی خواهد بود و وی امیدوار است که دو طرف به دور نهایی مذاکرات نزدیک شدند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود 0.1 درصد کاهش یافت و به 885.45 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1368.03 دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییری نداشت و 14.95 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر