ریوتینتو همچنان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا

عصر معدن- شرکت معدنی واله حداقل برای سه ماه دیگر نمی تواند مقام اولین تولیدکننده سنگ آهن دنیا را از ریوتینتو پس بگیرد. انتظار می رفت سه ماهه پایانی سال قبل واله اولین تولیدکننده سنگ آهن دنیا شود ولی بارش های شدید باران و اختلال در تولید برزیل موجب شد عقب بماند. واله ۸۲.۵ میلیون تن و ریوتینتو ۸۴.۱ میلیون تن تولید داشت.;

ریوتینتو همچنان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، واله عنوان عرضه کننده اول سنگ آهن دنیا را در پی فاجعه سد باطله سه سال پیش از دست داد. پس از آن با تمرکز بیشتر بر ایمنی، به آرامی تولید را بازگرداند.

    اکنون این دو شرکت تقریبا در یک سطح پیش می روند، حتی برنامه های مشابه برای سال 2022 دارند که بین 320 تا 335 میلیون تن است، اگرچه آمار شرکت ریوتینتو برای صادرات و شرکت واله برای تولید است.

    در گزارش اخیر نیز شرکت واله پیش‌بینی سال 2022 خود را با وجود وقفه‌های بیشتر ناشی از بارش باران در ماه گذشته در سطح برآوردهای قبلی حفظ کرد. در واقع واله نگران مازاد عرضه در بازاری است که هنوز از اثرات محدودیت های تولید فولاد چین در سال گذشته به طور کامل سرپا نشده است.

    واله همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل در جهان و یک عرضه کننده مهم مس جهان است. تولید این دو فلز به ترتیب 5.5 و 17 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر