پیش‌بینی تحلیلگران از بازار نقره چیست؟

عصر معدن- در طی هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی نقره روندی نسبتا صعودی داشت. به نحوی‌که در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین ۱۴.۶۰۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به میانگین قیمت ۱۴.۶۹۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۲۱ ماه دسامبر سال میلادی جاری، معامله شد.;

پیش‌بینی تحلیلگران از بازار نقره چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی تحلیلی نوشت: در هفته گذشته خبرگزاری رویترز، بهای نقره فیوچر تحویل ماه فوریه 2018 میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با 0.73 درصد کاهش طی هفته قبل، به قیمت 17.7600 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگر، تعداد 1204 نفر در نظرسنجی‌ها شرکت داشتند و از بین این افراد 43درصد پیش بینی کردند که قیمت نقره در سال آتی میلادی روندی رو به رشد خواهد داشت.

    تحلیل تکنیکال نقره
    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره صعودی بود و برای هفته آینده، این پیش‌بینی وجود دارد با احتمال زیادی این فلز گرانقیمت روندی کاهشی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 14.5000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایت تاریخی و مهم  14.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد.
    در غیر اینصورت، چنانچه نقره بخواهد فلز گرانقیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 14.7000 دلار، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی مهم و تاریخی 15.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر