مدیرعامل فولاد یزد در گفت‌وگو با «عصرمعدن»:

توجه دولت به معادن کوچک جلب شده است

عصر معدن- مدیرعامل نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد درباره وضع تعرفه وارداتی از سوی امریکا برای فولاد و آلومینیوم چین گفت: تعرفه‌ای که امریکا برای ورود محصولات صنایع معدنی چین فولاد و آلومینیوم گذاشته، به طور حتم باعث می‌شود رقابت در حوزه‌های جهانی تشدید شود؛ از طرفی برخی کشورها نیز بازار را برای تولیدکنندگان خود محدود کرده‌اند مشکلات بسیاری را برای صنعتگران خود به وجود آورده اند.;

توجه دولت به معادن کوچک جلب شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهادر احرامیان اظهار کرد: در بازار داخلی ایران، اکنون معاملاتی شکل گرفته و بازار صادراتی نیز احیا شده است، پس نباید با قوانین و مقررات جدید، کار را برای صادرکنندگان سخت کرد. زیرا این بازار رقابتی و بسیارشکننده است و باید به این مساله توجه کرد تا ما نیز مانند دیگر کشورها بازار جهانی خود را محدود نکرده و شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.
    وی همچنین درباره وضعیت کنونی معادن سنگ‌آهن در ایران نیز گفت: در سال‌های گذشته هشدارهایی همواره از سوی کارشناسان مبنی بر اینکه سیاستگذاری‌های انجام شده برای بخش معدن، به ضرر سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط بوده، مطرح می‌شد؛ نتیجه این سیاستگذاری این بود که سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط کاهش یافت، اما در 2سال اخیر این روند تغییر کرده و شاهد تغییر در نوع سیاستگذاری برای معادن کوچک مقیاس هستیم.
    احرامیان ادامه داد: درواقع تا پیش از این، مدیران و مسئولان در بخش معدن ایران، به معادن بزرگ برای تامین ماده اولیه صنایع فولادی امید داشتند اما اکنون با شرایط موجود که معادن بزرگ به سمت تولید فولاد رفته اند، به این نتیجه رسیده اند که معادن کوچک و متوسط می توانند سهم بزرگ و قابل توجهی در تامین مواد اولیه صنایع فولادی داشته باشند. البته برای به نتیجه رسیدن این موضوع، اجرای سیاست‌هایی است که سرمایه‌گذار برای حضور در بخش معدن تشویق کند.
    به گفته مدیرعامل فولاد یزد،  اقداماتی همچون آزادشدن بحث قیمت‌گذاری و تجارت محصولات از جمله مواردی است که به عنوان عوامل تشویقی برای فعالان معدنی دانست. همچنین بررسی راهکارهایی که بتوان با کمک گرفتن از آنها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کرد می‌تواند یکی از مهم ترین محورهای پنجمین همایش انجمن سنگ آهن ایران باشد.

    گفتنی است مشروح گفت وگوی «عصرمعدن» با بهادر احرامیان، مدیرعامل نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد در ویژه نامه پنجمین همایش سنگ آهن بین المللی سنگ آهن( ضمیمه هفته نامه بازار امروز) منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر