طی سال ۲۰۲۱ میلادی روی داد؛

اشتهای بی سابقه اژدهای زرد در تولید زغال سنگ

عصر معدن- چین طی سال ۲۰۲۱ میلادی به رکورد بی سابقه تولید ۴ میلیارد و ۷۰میلیون تن زغال سنگ دست یافت.;

اشتهای بی سابقه اژدهای زرد در تولید زغال سنگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو )، تولید زغال سنگ چین طی سال گذشته میلادی با رشد 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2020 میلادی به رکورد بی سابقه تولید 4 میلیارد و 70میلیون تن رسید. این میزان تولید را می توان ضربه ای به فعالان محیط زیست پس از مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد دراجلاس کاپ 26 در گلاسکو دانست.
    چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده زغال سنگ جهان، طی دسامبرسال گذشته 384 میلیون و 670هزار تن زغال سنگ استخراج کرد و به راحتی از رکورد 370 میلیون و 840هزار تن مربوط به نوامبر 2020 میلادی عبور کرد.علت این امر، درخواست دولت از معدنکاران برای تولید حداکثری به منظور کمک به رشد اقتصادی کشورعنوان شده است.
    همچنین طی سال 2021 میلادی تولید این ماده معدنی در چین به رکوردی جدید رسید. زیرا به منظور حفاظت از منابع انرژی در بحران گاز زمستانی، دولت به تشویق معدنکاران برای افزایش تولید سوخت های فسیلی روی آورد.
    علاوه بر این، سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرده بود که مصرف جهانی زغال سنگ، بزرگترین منبع انتشار گازهای گلخانه ای جهان، طی سال 2021 میلادی به سطح بی سابقه ای خواهد رسید.علت آن را نیز افزایش تقاضای انرژی برای شروع دوباره اقتصادهای جهانی پس از همه گیری ویروس کرونا عنوان کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر