نوسانات قیمتی طلا طبیعی است

عصر معدن- رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد که بازار امروز (یکشنبه) طلا و سکه با افزایش قیمت اندکی مواجه شده که طبیعی است و به زودی دوباره شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.;

نوسانات قیمتی طلا طبیعی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: امروز قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 3 میلیون و 456 هزار تومان و سکه طرح قدیم به 3 میلیون و 280 هزار تومان رسیده است.

    وی افزود: نیم سکه یک میلیون و 751 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 51 هزار تومان و سکه گرمی 625 هزار تومان معامله می‌شود.

    رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه نرخ اونس جهانی طلا 1256 دلار بوده و نسبت به دیروز بدون تغییر مانده است، گفت: قیمت طلا در بازار تهران نیز همچون سکه چندان نوسانی نداشته و تقریبا بدون تغییر بوده است چرا که هر مثقال طلا 17 عیار یک میلیون و 334 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار، 307 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

    وی اعلام کرد: نوسان قیمت‌ها در این سطح و اندازه طبیعی است و در چنین سطحی افزایش و کاهش قیمت‌ها چندان عجیب نیست. اما یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه این است که قیمت دلار طی هفته‌های گذشته ثابت مانده و برخی به بازار سکه و طلا آمده‌اند و طبیعتا وقتی تقاضا بیشتر شود، قیمت‌ها نیز درصدی تغییر می‌کند. از سوی دیگر نیز ممکن است پخش کردن شایعاتی گاها باعث افزایش قیمت مقطعی شود اما با توجه به نگاهی که هم‌اکنون وجود دارد، همچنان امید هست که قیمت‌ها برگردد و دوباره شاهد کاهش قیمت و ارزانی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر