گرمای هوا بازار زغال‌سنگ چین را داغ کرد

عصر معدن- میانگین تولید روزانه زغال سنگ چین در ماه ژوئن از پایین‌ترین سطح ۶ ماهه ماه قبل افزایش یافت زیرا معدنچیان تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ژنراتورهای برق در میان موج گرما افزایش دادند.;

گرمای هوا بازار زغال‌سنگ چین را داغ کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، داده‌های اداره ملی آمار چین امروز(دوشنبه) نشان داد که چین در ماه گذشته 390.1 میلیون تن زغال‌سنگ تولید کرد که 2.5 درصد نسبت به سال قبل و 1.2 درصد نسبت به ماه مه افزایش داشت.

    تولید روزانه در ژوئن معادل 13 میلیون تن متریک بود که از 12.43 میلیون تن متریک ماه مه که پایین‌ترین میزان از اکتبر 2022 بود، بیشتر بود. تولید زغال سنگ در نیمه اول سال 2023 به 2.3 میلیارد تن رسید که 4.4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

    دولت از ماه ژوئن از معدنچیان خواسته است تا تولید خود برای تامین قراردادها افزایش دهند زیرا موج‌های گرما بخش‌های بزرگی از چین را از اواخر ژوئن فرا گرفته است. داده‌ها نشان داد مصرف روزانه زغال سنگ در هشت استان ساحلی در ماه ژوئن از سطوح مشاهده شده در مدت مشابه چهار سال گذشته فراتر رفت.

    دماهای بی‌سابقه همچنان تقاضای تهویه مطبوع را افزایش می‌دهند و مصرف روزانه زغال سنگ در شرکت‌های خدمات شهری را در هفته گذشته به 2.4 میلیون تن رسید که بالاترین میزان در سال جاری است.

    اوج تقاضای برق تابستانی چین معمولاً از اواخر ژوئن شروع می‌شود و دو ماه طول می‌کشد.

    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود که تولید زغال‌سنگ بیشتر افزایش یابد زیرا برخی از معدن‌کاران در مغولستان داخلی می‌توانند پس از تعطیل شدن از ماه مارس برای بهبود ایمنی معدن، اجازه راه‌اندازی مجدد در این ماه را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر