طلای جهانی گران‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد یک درصد افزایش پیدا کرد.;

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.8 درصد افزایش یافت و به 1451 دلار و 37 سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز 1455 دلار و 26 سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت در بیش از شش سال اخیر بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.5 درصد رشد کرد و به 1464 دلار و 50 سنت رسید.
    مایکل مک‌ کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: طلا از نگرانی‌های جهانی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی سود می‌برد و بانک‌های مرکزی احتمالا موضع سیاست پولی خود را تسهیلی نگه می‌دارند بنابراین دارایی‌های مطمئنی مانند طلا با تقاضای خرید روبرو خواهند شد. تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نیز عامل مهمی محسوب می‌شود و پتانسیل تشدید آن بسیار بالاست.

    چین روز جمعه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای وضع تعرفه 10 درصدی روی 300 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی، اعلام کرد دست به تلافی خواهد زد.
    به گفته کارشناسان، این تعرفه‌ها ممکن است بانک مرکزی آمریکا را مجبور کند برای حفاظت از رشد اقتصادی کشور، نرخ‌های بهره را بیشتر از آنچه که در نظر داشت کاهش دهد. در این بین آمار اقتصادی اخیر انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا در سپتامبر را تقویت کرد.
    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه گذشته خود نخستین کاهش نرخ‌های بهره در بیش از یک دهه گذشته را تصویب کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌ گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.
    شاخص دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در یک هفته اخیر سقوط کرد و طلا را برای سرمایه‌گذاران غیر آمریکایی ارزان‌تر کرد.

    همچنین بازارهای سهام آسیا به پایین‌ترین رکورد خود در شش ماه و نیم گذشته سقوط کردند و کمک کردند جذابیت طلا مضاعف شود.
    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده 1461 تا 1474 دلار صعود کند.
    موجودی طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.36 درصد رشد کرد و به 830.76 تن رسید.


    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.5 درصد افزایش یافت و به 16 دلار و 45 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.1 درصد افزایش یافت و 851 دلار و 98 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1404.87 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر