بانک جهانی گزارش داد؛

نوسانات قیمت سنگ‌آهن، هماهنگ با فراز و فرود کرونا

عصر معدن- یکی از ارزشمندترین و پرمصرف‌ترین مواد معدنی در بازار جهانی سنگ‌آهن است. ماده‌ای معدنی که در تعیین قیمت فولاد هم نقشی اساسی دارد. طبق گزارش بانک جهانی در فصل آخر سال ۲۰۲۱ قیمت هر تن سنگ‌آهن در بازار جهانی به ۱۱۲ دلار رسید که بالغ‌بر ۵۵ دلار نسبت به فصل سوم همین سال پایین‌تر بود. همین مسئله سبب شد تا قیمت فولاد هم در فصل آخر سال قبل با کاهش همراه شود.;

نوسانات قیمت سنگ‌آهن، هماهنگ با فراز و فرود کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، آمارهای ارائه‌شده توسط بانک جهانی نشان می‌دهد هر تن سنگ‌آهن در فصل سوم سال قبل با قیمت 166.9 دلار مبادله شد در فصل دوم قیمتی برابر با 200.7 دلار داشت و در فصل اول با قیمت 167.2 دلار به مصرف‌کنندگان عرضه شد. متوسط قیمت هر تن سنگ‌آهن در فصل آخر سال 2020 برابر با 133.2 دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 بالاتر بود.

    رشد قیمت در هراس کرونا

    در این گزارش متوسط قیمت هر ماه سنگ‌آهن هم منتشر شد. بانک جهانی اعلام کرد، قیمت هر تن سنگ‌آهن در ماه دسامبر سال 2021 برابر با 117 دلار بود اما در ماه نوامبر با قیمت 96.2 دلار به فروش رسید. این در حالی است که در دهمین ماه سال قبل هر تن سنگ‌آهن قیمتی معادل 122.9 دلار داشت.

    بررسی قیمت‌های ارائه‌شده توسط بانک جهانی برای سنگ‌آهن نشان می‌دهد که طی اوج‌گیری پاندمی کرونا در دنیا قیمت این ماده معدنی ارزشمند با سرعت زیادی رشد کرده است. در سال 2019 هر تن سنگ‌آهن در دنیا با قیمت 93.8 دلار مبادله می‌شد ولی در سال 2020 قیمت آن به 108.9 دلار رسید که رشد قابل قبولی برای یک سال بود. در سال 2021 ورق در بازار برگشت و هر تن سنگ‌آهن با قیمت 161.7 دلار در بازار مبادله شد.

    در این سال شاهد رشد بالغ‌بر 53 دلاری قیمت هر تن سنگ‌آهن در دنیا بودیم. البته بررسی متوسط قیمت‌های فصلی نشان می‌دهد که از فصل دوم تاکنون روند قیمت کاهشی بوده و این نگرانی از سویه‌های جدید کروناست که مانع از بازگشت به وضعیت قبل از همه‌گیری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر