شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت :

به دنبال کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم

رشد ۵درصدی صادرات غیرنفتی در ماه‌های پایانی سال

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال نرخ رشد صادرات غیرنفتی مثبت ۵ درصدبوده است، گفت: به دنبال کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم.;

به دنبال کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در  حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت با بیان اینکه با تمام توان در خدمت مردم هستیم و تلاش می کنیم به سهم خودمان از مشکلات مردم  کم کنیم اظهار کرد: در تقویت ساختارهای صنعتی کشور ما قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم. تدوین نقشه راه برای دوره چهار ساله در حوزه معدن انجام شده است. این اقدام در راستای شعار سال و مقاوم سازی اقتصادی ایران است. در زمینه اکتشافات معدنی و ظرفیتهای جدید نیز کار متراکمی انجام داده‌ایم.
    وی ادامه داد: به دنبال دقت بیشتر برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم و نقشه‌های دویست و پنجاه هزارم را در اختیار مردم قرار می دهیم تا پراکندگی منابع معدنی در اختیار مردم قرار بگیرد و ریسک سرمایه‌گذاران اینگونه کاهش یابد تا طرح‌های نیمه کاره‌ای که باقی مانده بود را و بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت را پیگیری کنیم تا به بهره‌برداری برسند.
    شریعتمداری با بیان اینکه حدود 5500 واحد صنعتی مجوز بهره‌برداری گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: فعالیت ساخت و ساز این واحدها به پایان رسیده است و با جذب نیروی اشتغال جدید، به توسعه اقتصاد مقاومتی می توان کمک کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: در حوزه تجارت سعی کردیم روند رشد صادرات منفی غیرنفتی را تاحدی که مقدور است به سمت مثبت سوق دهیم. در ماه‌های پایانی سال این رقم به مثبت 5 درصد رسیده است. بخشی از صادرات محصولات را با توجه به نیاز بازار در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی برای استفاده از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال بیشتر در صنایع پایین دست پتروشیمی مورد استفاده قرار داده‌ایم. این عمل از صادرات کم کرد اما کمک کرد که اشتغال و تولید بیشتر در کشور انجام شود.
    شریعتمداری در پایان گفت: تلاش کردیم تا پایان سال استراتژی توسعه صنعتی ایران را به دست بیاوریم که متاسفانه این به دست نیامد و امیدواریم در ماه‌های اول سال آینده نقشه راه توسعه صنعتی را در اختیار همه صنعتگران قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر