رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد:

مردم قدرت خرید طلا ندارند

عصر معدن- رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به ۴۰۰ هزار تومان رسیده و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.;

مردم قدرت خرید طلا ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، باقر معبودی‌نژاد درباره وضعیت خرید و فروش طلا در 6 ماه اول سال جاری گفت: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بالا رفتن قیمت ارز و قیمت جهانی طلا شاهد رکود سنگین و کم سابقه‌ای در بازار طلا هستیم.
    رئیس اتحادیه فروشندگان طلا نقره و جواهر مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود رو به خرید سکه و طلای آب شده آورده‌اند زیرا در صورت خرید مصنوعات طلا هنگام فروش به سبب مالیات ارزش افزوده و اجرت مقدار زیادی از قیمت خرید کسر می‌شود بنابراین صرفه اقتصادی ندارد.
    وی گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به 400 هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش 800 هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.
    معبودی‌نژاد تصریح کرد: در 6 ماه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال قبل 80درصد معامله مصنوعات طلا کاهش یافته و همین باعث شده بسیاری از همکاران ما قید فعالیت در این حوزه را بزنند و تغییر شغل دهند که این امر در مردادماه و شهریور بیش از سایر ماههای دیگر بود که این نشان دهنده این است که هر چقدر جلوتر می‌رویم رکود سنگین‌تر می‌شود.
    وی ادامه داد: از 900 فعال این صنف تا الان حدود 200 پروانه غیرفعال شده و در صورت ادامه روند موجود این وضعیت بدتر خواهد شد.
    معبودی نژاد تصریح کرد: زائرین خارجی و داخلی بیشتر به دنبال خرید نقره هستند به طوری که از ابتدای سال تاکنون ما شاهد رشد خوبی در فروش مصنوعات نقره اعم از انگشتر و گردنبند بوده‌ایم ضمن آنکه بدلیجات نیز وضعیت خوبی دارد.
    وی در خصوص علل این رکود گفت: بخشنامه‌های بانک مرکزی تاثیر زیادی بر بازار می‌گذارد که متاسفانه در این مدت شاهد بودیم که این بخشنامه‌ها بدون کار کارشناسی و بر مبنی آزمون و خطا بود و هر بخشنامه‌ای که از نظر دولت خوب نباشد بعد از چند هفته تغییر می‌کند به طور مثال 3 ماه قبل گفتند هر فرد ایرانی تا سقف 10 هزار یورو می‌تواند وارد یا خارج کند بعد از چند هفته این سقف برداشته شد و دوباره الان اعلام شده که این سقف 5 هزار یورو است این وسط تکلیف فعال اقتصادی معلوم نیست و نمی‌داند چگونه برنامه ریزی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر