خام‌ فروشی سنگ آهن در همدان به پایان رسیده است

عصر معدن- مسئول امور نظارت و بهره‌وری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به راه‌اندازی چند واحد کنستانتره و گندله‌سازی در استان، گفت: سنگ آهن استخراج شده در داخل استان فرآوری می‌شود و خام‌فروشی این ماده معدنی پایان یافته است.;

خام‌ فروشی سنگ آهن در همدان به پایان رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «محمد تاروردیان» روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از معدن سنگ آهن باباعلی، اظهار داشت: سنگ آهن استخراج شده از معادن استان همدان در این واحدها فرآوری و سپس در صنایع فولاد کشور مصرف می‌شود.

    وی افزود: هم اکنون پنج معدن سنگ آهن استان با ظرفیت استخراج یک میلیون و 500 هزار تن در سال مشغول فعالیت هستند که با ایجاد صنایع معدنی ارزش افزوده بیشتری نصیب بهره برداران شده است.

    مسئول امور نظارت و بهره‌وری معادن استان همدان با بیان اینکه 80 درصد معادن استان مجهز به واحد فرآوری هستند، افزود: به معادنی که نیاز به فرآوری داشته باشند مجوزهای لازم داده می‌شود. 

    تاروردیان تصریح کرد: در استان همدان 280 معدن با ظرفیت اسمی 20 میلیون تن وجود دارد که سالانه 13 تا 15 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود.

    او سنگ آهن، سیلیس، فلدسپات، دولومیت، آندولوزیت، سنگ های ساختمانی و تزئینی و شن و ماسه به عنوان مهمترین ذخایر معدنی استان برشمرد و گفت: با توسعه صنایع فروسیلیس، استحصال منیزیم از دولومیت، کنستانتره آهن و گندله‌سازی به دنبال ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی معادن هستیم.

    معدن سنگ آهن باباعلی در 39 کیلیومتری شمال غربی همدان و در مجاورت روستایی به همین نام واقع شده و با استخراج 600 هزار تن سنگ‌آهن مگنتیتی در سال و اشتغال 150 نفر به عنوان بزرگترین معدن در استان همدان شناخته می‌شود.

    همدان حدود 2 میلیارد تن از ذخیره 60 میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر