افزایش قیمت طلای جهانی پس از ریزش سنگین

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت اما با قوی ماندن دلار آمریکا و کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو هفته گذشته ایستاد.;

افزایش قیمت طلای جهانی پس از ریزش سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور پس از طی روند کاهشی در سه روز معامله گذشته، در معاملات روز جاری 0.1 درصد افزایش یافت و به 1325.81 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد افزایش یافت و به 1327.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 14.30 دلار یا 1.1 درصد افزایش، در 1324 دلار بسته شد.

    به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، طلا تحت تاثیر ریسک‌گریزی و ریسک‌پذیری بالا و پایین می‌رود. تصور می‌رود این فلز ارزشمند در کوتاه مدت با فشار کاهشی بیشتری مواجه شود.

    دلار قوی‌تر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند و افزایش بازده اوراق بهادار، هزینه نگهداری طلا که سوددهی را ندارد را بالا می‌برد و در نتیجه جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز را کمتر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته رسید.قیمت طلا همچنین از بهبود فضای ژئوپلتیکی تحت فشار نزولی قرار گرفته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 919.70 دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، در 16.67 دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش به 983.22 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر