سعدمحمدی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

انجام بیش از ۴هزار میلیاردتومان طرح‌ توسعه‌ای در مس سونگون

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجتمع مس سونگون با ذخایر جدید اکتشافی باید رشد و توسعه‌اش دنبال شود و با توجه به طرح احداث کارخانه ذوب ۱۰۰ هزار تنی و همچنین کشف ذخایر جدید فاز سه تغلیظ احداث خواهد شد.;

انجام بیش از ۴هزار میلیاردتومان طرح‌ توسعه‌ای در مس سونگون
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اردشیر سعدمحمدی با بیان این مطلب در ادامه افزود: در دوره نخست مدیریتم بر شرکت مس 54 طرح توسعه‌ای تعریف شد و چشم‌انداز تولیدی شرکت مس به  700 هزار تن کاتد افزایش یافت.

    به گفته وی، در حال حاضر مجتمع مس سونگون 17 طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 4هزار میلیارد تومان دارد که در سال 98 هزار میلیارد تومان از این میزان عملیاتی می‌شود. به طور قطع با انجام این طرح‌ها رونق اقتصادی و افزایش گردش مالی در استان را شاهد خواهیم بود و اشتغال‌زایی زیادی انجام خواهد شد.
    سعدمحمدی ادامه داد: در این زمینه تاکید شده تا تمام خرید تجهیزات و قطعات از استان آذربایجان شرقی انجام شود و اگر در تولید برخی نیازها ضعف وجود دارد، با اعلام فراخوان و شناسایی توانمندی‌های استان و حمایت شرکت مس نیازها برطرف، ساخته و تولید شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: امسال بیش از 260 هزار تن مس کاتدی تولید خواهیم کرد و به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی تمامی تمهیدات لازم برای تحقق برنامه تولید اندیشیده شده است.

    وی افزود: برای فروش محصولات مشکل خاصی در سال جاری وجود ندارد و نیاز بازار داخل را هم  به‌طور کامل تأمین خواهد شد.

    سعدمحمدی ادامه داد: خواسته من از مسئولان استانی همکاری و همدلی برای رفع برخی موانع و دغدغه‌های دستگاه‌های دولتی استان است تا هر چه سریع‌تر وضعیت محدوده‌های اکتشافی استان مشخص شود.

    وی افزود: برای ایجاد رونق اقتصادی و افزایش گردش مالی در استان نیازمند تعیین و تکلیف هر چه سریع‌تر محدودهای اکتشافی هستیم.

    وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران در انجام طرح‌های توسعه‌ای هیچ‌گونه تخریب محیط زیستی نخواهد داشت و بنده نیز بدون شک شرافت کاری‌ خود را در راستای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از منابع خدادادی خواهم گذاشت و طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون بر پایه بالاترین ضوابط و استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

    سعدمحمدی گفت: شرکت مس آمادگی حمایت از تمام معادن مس کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی به‌ویژه در زمینه فعالیت‌های اکتشافی و جذب سرمایه‌گذار را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر