تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار سنگ آهن جهان

عصر معدن- صنعت معدن و صنایع معدنی عمیقا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و با گسترش این ویروس در سراسر جهان تعطیلی بخش بزرگی از معادن جهان همچنان ادامه دارد.;

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار سنگ آهن جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، فیچ سولوشن در جدیدترین گزارش خود در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا در بازار سنگ آهن اکثر پیش بینی‌های تولید و مصرف مواد معدنی را در سال 2020 مورد بازبینی قرار گرفته و هشدارها بیانگر آن است که وضعیت مشابهی طی هفته‌های آتی ادامه خواهد یافت.

    با این حال، پیش بینی تحلیل‌گران فیچ بیانگر آن است که قیمت سنگ آهن در سال 2020 در هر تن در سطح 85 دلار باقی می‌ماند، چرا که قیمت‌ها علیرغم شیوع کووید – 19 که منجر به کاهش قیمت سایر فلزات شده در این بخش همچنان انعطاف پذیر باقی می‌ماند.

    پس از ثبت میانگین 90.4 دلاری در هر تن در سال 2019، قیمت سنگ آهن در سال گذشته به طور متوسط به 83.5 دلار در هر تن رسید و اکنون در سطح 81.5 دلار در هر تن رسیده که البته این قیمت‌ها معلق است. فیچ پیش بینی می‌کند که با افزایش تولید فولاد در چین، قیمت‌ها بهبود یابد. این در حالی است که تحلیل‌گران اصلاحات نزولی در پیش بینی‌های تولید سنگ آهن را در چند کشور اعلام کرده‌اند.

    فیچ پیش بینی می‌کند که در سال 2020 تولید سنگ آهن در حالی 0.8 درصد افزایش می‌یابد که پیش از شروع سال جدید پیش بینی‌ها بیانگر افزایش 4.7 درصدی تولید در این بخش بود. در واقع اعلام محدودیت‌ها و در مواردی قرنطینه عمومی در بعضی از کشورها به دلیل شیوع کووید – 19 منجر به این تغییرات در پیش بینی‌ها شده است.

    عرضه سنگ آهن در معادن کانادا، آفریقای جنوبی، پرو و هند به دلیل اعلام تعطیلی سراسری تحت تاثیر قرار گرفته، همچنین در استرالیا و برزیل تغییرات فصلی تاثیرهایی در این زمینه داشته است.

    در عین حال سنگ آهن داخلی چین، تحت تاثیر مسائل لجستیکی باعث افزایش موقت تقاضای سنگ آهن در بازارهای ساحلی در این کشور شده است.در بخش تقاضا، تحلیل‌گران انتظار دارند که تولید مقتدر فولاد بتواند تقاضای سنگ آهن و قیمت‌های پشتیبانی را حفظ کند.

    در تحلیل فیچ همچنین آمده است: در بخش  Q120 تولید فولاد چین، به طور متوسط 3.6 درصد به صورت سالانه افزایش داشته در حالی که در سال 2019 این رقم معادل 7.7 درصد بوده و انتظارها حاکی از آن است که در تولید  H220 هم در سال جاری به طور متوسط 5 درصد افزایش سالانه داشته باشیم. گفتنی است بر این اساس تقاضای فولاد Q220 در اروپا کاهش خواهد یافت که این مساله خود می‌تواند باعث کاهش تقاضای سنگ آهن شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر