کاهش قیمت سنگ‌آهن به دلیل تضعیف تقاضا در چین

عصر معدن- قیمت سنگ‌آهن در معاملات روز دوشنبه در نتیجه تضعیف تقاضای مواد خام تولید فولاد با افت مواجه شد.;

کاهش قیمت سنگ‌آهن به دلیل تضعیف تقاضا در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بورس فوری، طبق گزارش «فست مارکت» قیمت هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد در بنادر شمالی چین با کاهش بیش از نیم درصدی به 113 دلار رسید. همچنین قیمت پرترافیک‌ترین قرارداد آتی سنگ‌آهن برای تحویل ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین بیش از 3 درصد کاهش یافت  و به 110 دلار در هر تن رسید.

    مقامات محلی چین که سیاست ابتلای صفر در چین را به اجرا می‌گذارند برخی از محدودیت‌های اقتصادی را بازگردانده‌ و شانگهای چین اکنون برای یک تست‌گیری انبوه کووید 19 آماده می‌شود.

    همچنین طبق گزارشات منتشر شده افزایش میزان واردات سنگ‌آهن چین از استرالیا و برزیل نیز بر کاهش قیمت سنگ‌آهن در بازار چین تأثیرگذار بوده است.

    منابع آگاه همچنین به رویترز گفته‌اند، دولت چین برای حمایت از اقتصاد کشور قصد دارد که در سه ماهه سوم سال حدود 500 میلیارد یوان چین در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کند.

    پیش از این «لی کچیانگ» نخست‌وزیر چین در رسانه‌ها اعلام کرد ریکاوری اقتصادی کشور همچنان در مسیر خود است و محرک‌های بیشتر برای تحریک رشد اقتصادی کشور لازم است.

    بازار سنگ‌آهن و فولاد چین طی ماه‌های اخیر به شدت آسیب دیده که محدودیت‌های کرونایی شانگهای و پکن تنها یکی از دلایل آن است. سقوط صنعت ساختمان این کشور و همچنین محدودیت‌های زیست‌محیطی کاهش آلودگی هوا از جمله دلایل دیگری هستند که تقاضا برای سنگ‌آهن و فولاد کشور را کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر