تحریم قیمت های داخلی را افزایش می دهد

عصر معدن- کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه اظهار کرد: معتقد است وضعیت عرضه و تقاضا در آینده چندان مناسب نخواهد بود.;

تحریم قیمت های داخلی را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    هاشم باروتی کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه درباره شرایط بازار فلزات به « عصر معدن» گفت: مولفه های متغیر زیادی همچون نرخ ارز، وضعیت بین المللی وجنگ تجاری در بازار وجود دارد. البته همچنان سهام هایی که به لحاظ بنیادی قابل ارزیابی هستند، قابل اتکا بوده و شرکت هایی که کالای اساسی تولید می کنند، می توانند بازارهای متعادل و بهتری را نسبت به سهام های کوچک داشته باشند.
    وی ادامه داد: با توجه به جدی شدن بحث تحریم ها، واردات مقدور نخواهد بود در نتیجه با افزایش قیمت داخلی مواجه می شویم زیرا قیمت مواد اولیه افزایش یافته و این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده خواهد داشت.
    به گفته باروتی، کاهش قیمت جهانی زمانی که قیمت دلار با این شتاب در حال افزایش است، نمی تواند تاثیر گذار باشد.
    این کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه  با بیان اینکه قیمت محصولات داخلی در آینده افزایش خواهد یافت، بیان کرد: علی رغم این موضوع نمی توان بازار را چندان خوب ارزیابی کرد زیرا بازار خوب بازاری است که مصرف هم در آن شکل بگیرد، اما به اعتقاد بنده این بازار با رکود بیشتری همراه است. در نتیجه عرضه و تقاضا در شرایط مطلوب قرار نخواهند داشت.
    باروتی افزود: شرایط مطلوب برای ما آن است که در این وضعیت بتوانیم در بازارهای منطقه ای این موضوع را جبران کنیم یعنی بتوانیم با صادرات سود شرکت ها را تضمین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر