امروز در تالار حراج باز بورس کالا؛

۵۰ هزار تن سنگ آهن در رقابت خریداران معامله شد

عصر معدن- عرضه سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالای ایران از دقایقی قبل آغاز شد و در مقابل عرضه ۵۰ هزار تنی سنگ آهن دانه بندی فلات مرکزی ایران، ۱۰۰ هزار تن تقاضا بر تابلوی معاملات ثبت شد که در رقابت خریداران، قیمت پایه ۱۰ هزار و ۷۳۷ ریال در نهایت به ۱۰ هزار و ۷۹۰ ریال رسید.;

۵۰ هزار تن سنگ آهن در رقابت خریداران معامله شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، براساس تفاهمنامه میان انجمن سنگ آهن و بورس کالای ایران مبنی بر عرضه های صنایع بالادستی فولاد شامل سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در روزهای یکشنبه در بورس کالا و استمرار عرضه این محصول در تالار صنعتی و معدنی و همینطور توافق ایمیدرو برای عرضه سنگ آهن شرکت های زیرمجموعه خود در بورس، امروز یکشنبه 10 اسفند ماه، 50 هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در تالار حراج باز بورس کالای ایران عرضه و به فروش رسید. در این روز همچنین 25 هزار تن کنسانتره سنگ آهن شرکت مهندسی فکور صنعت نیز عرضه و به بهای 19 هزار ریال فروخته شد.

    سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران به تازگی و با یادآوری این موضوع که یکی از اهداف بورس کالا تکمیل عرضه زنجیره فولاد است گفت: برنامه بورس برای حوزه فولاد، تکمیل زنجیره عرضه محصولات است در این خصوص ایمیدرو با ارسال نامه ای اعلام کرده 1.5 میلیون تن سنگ آهن در قالب معاملات حراج باز عرضه خواهد داشت که عرضه ها به صورت هر دو هفته یک بار انجام می شود. با انجمن سنگ آهن نیز برای عرضه ها به توافق رسیدیم و امیدواریم بتوانیم این رویداد مهم را عملیاتی کنیم.

    سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن نیز در خصوص تفاهمنامه امضاشده میان انجمن و بورس کالا گفت: موضوع عرضه محصولات بالادست در بورس کالا و استفاده از ابزار بورس برای ایجاد شفافیت در سامانه معاملات بالادست، سال هاست مدنظر انجمن بوده و در حال پیگیری آن بودیم. از این رو براساس این تفاهمنامه، مقرر شد روزهای یکشنبه هر هفته این محصولات در بورس عرضه شوند.

    وی معتقد است بورس یکی از بهترین ابزارهایی است که قیمت گذاری دستور ی را حذف می‌کند و تمام محصولات زنجیره فولاد در یک رقابت سالم، می‌توانند در بورس عرضه شوند و توازن و عدالت به زنجیره فولاد برگردانده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر