سنگ آهن کاهشی شد

عصر معدن- قیمت سنگ‌آهن که علی‌رغم چشم‌انداز تیره اقتصادی چین برای مدت طولانی انعطاف‌پذیر بود، از پایان تعطیلات سال نو چین کاهش یافته و نگرانی‌هایی را در مورد کاهش تقاضا و کاهش ذخایر معدنی در استرالیا بزرگترین تولید کننده این ماده اولیه ایجاد کرده است.;

سنگ آهن کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، از 19 فوریه که چینی ها از تعطیلات برگشتند، قیمت‌ سنگ آهن نزدیک به 8 درصد کاهش یافته و سهام استخراج معدن استرالیا را به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسانده است. حتی بزرگترین کاهش نرخ بهره وام مسکن در چین برای احیای بازار بیمار املاک نتوانست از قیمت‌ها حمایت کند.

    کاهش قیمت ها لزوماً برای فولادسازان آسودگی زیادی ایجاد نمی کند، زیرا بسیاری از آنها همچنان از سنگ آهن خریداری شده با قیمت های بالاتر برای تولید مصرف می کنند در حالی که قیمت فولاد هم افت داشته است.

    امسال ممکن است از نظر کسب سود برای فولادسازان چینی حتی سخت تر از سال گذشته باشد از این رو به حفظ موجودی کم مواد اولیه ادامه خواهند داد. بازارهای فولاد ضعیف هستند و هنوز اعتماد کمی به اقتصاد چین وجود دارد و توانایی پکن برای مهندسی رشد اقتصادی با ابزارهای سنتی در حال محو شدن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر