دستیابی چین به یک سوم عرضه جهانی لیتیوم تا اواسط دهه جاری

عصر معدن- چین در رقابت برای لیتیوم آفریقا پیروز می‌شود و تا اواسط دهه جاری به یک سوم عرضه جهانی لیتیوم دست خواهد یافت.;

دستیابی چین به یک سوم عرضه جهانی لیتیوم تا اواسط دهه جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایبِنا، رقابت جهانی برای دستیابی به لیتیوم در حال داغ شدن است، زیرا کشور‌هایی از جمله ایالات متحده دسترسی به مواد مورد نیاز برای ساخت باتری‌ها را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که چین، پایگاه بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های الکتریکی در جهان، نیاز‌های فزاینده‌ای دارد.

    روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن نحوه پیشرفت چین در رقابت جهانی برای لیتیوم آفریقا را مورد سوال قرار داد و خاطرنشان کرد که پکن در واقع بر بخش پردازش لیتیوم مورد استفاده در باتری‌های خودرو‌های الکتریکی تسلط دارد.

    این مسابقه با اولویت ایالات متحده برای دسترسی به مواد مورد نیاز برای ساخت باتری همراه است.

    این روزنامه خاطرنشان کرد که چین اکنون به سرمایه گذاری هنگفت در معادن آفریقا ادامه می‌دهد.

    بانک سوئیسی "UBS" در یادداشتی که در دهم مارس گذشته منتشر شد، گفت: "تلاش‌های چین برای افزایش استخراج لیتیوم ممکن است منجر به دستیابی این کشور به یک سوم عرضه جهانی لیتیوم تا اواسط دهه جاری شود. "

    این بانک انتظار داشت که معادن تحت کنترل چین، از جمله معادن در آفریقا، تولید خود را از 194000 تن در سال 2022 به 705000 تن تا سال 2025 افزایش دهند و سهم چین از مواد معدنی لازم برای باتری خودرو‌های الکتریکی را به 32 درصد از عرضه جهانی در مقایسه با 24 درصد سال گذشته افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر