تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا روز سه‌شنبه که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر تنش‌های سیاسی میان عربستان سعودی و قدرت‌های غربی و سایر ابهامات اقتصادی از صعود بازماندند، افزایش پیدا کرد.;

تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش، به 1223.66 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.2 درصد افزایش یافت و به 1226.5 دلار رسید.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تنش‌های ژئوپلیتیکی تشدید شده و این مساله باعث ایجاد تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن شده است.

    بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر نوسانات وال استریت و مجموعه‌ای از نگرانی‌های سیاسی و اقتصادی سقوط کردند. شاخص سهام MSCI بازارهای آسیا – اقیانوسیه به جز ژاپن 1.7 درصد ریزش کرد.

    بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین و تحکیم سیاست پولی، انتظار دارند دورنمای رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 برای نخستین‌بار تیره شود.

    به گفته تحلیلگران، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی شامل تنش‌ها میان عربستان سعودی و غرب بر سر کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، تحولات مربوط به بریگزیت و مشکلات بودجه‌ای ایتالیا، سرمایه‌گذاران را به طلا علاقه‌مند نگه داشته است.

    با این حال، طلا از بالاترین رکورد خود در سال میلادی جاری که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود 10 درصد سقوط کرده که ناشی از رشد ارزش دلار به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین بوده است.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده 1217 تا 1235 دلار خنثی به نظر می‌رسد و خروج از این محدوده کمک خواهد کرد طلا روند قیمت مشخص‌تری پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد کاهش یافت و به 14.48 دلار رسید، در حالی که هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش 819.10 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 1116 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر