طلا این هفته ارزان می‌شود

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، اما به طور کلی روندی در ابتدا نزولی و سپس صعودی داشت.;

طلا این هفته ارزان می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی با اشاره به وضعیت بازار جهانی طلا نوشت: قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین 1186.55 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 28 ماه آگوست سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت 1212.50 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 31 ماه آگوست سال میلادی جاری رسید.
    در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گران قیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت. بنا برگزارش خبرگزاری رویترز، در ابتدای هفته معاملاتی گذشته، اگرچه ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای عمده جهان در بازارهای جهانی افزایش یافت اما به دنبال این مسئله و با رویگردانی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی از خرید فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهای جهانی، و همچنین فروش طلا توسط صندوق‌های بین المللی طلا (ETFها) قیمت این فلز ارزشمند در ابتدای هفته گذشته اندکی نزول یافت.
    در همین حال در انتهای هفته قبل به گزارش سایت Kitco، با شدت یافتن تنش سیاسی ایالات متحده آمریکا با کشور چین، این عامل موجب شد تا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به خریدهای هیجانی در بازار فلزات گرانبها مانند طلا اقدام کنند. لازم به توضیح است ترامپ اعلام کرد در نظر دارد تا 200 بیلیون دلار تعرفه مالیاتی جدید بر واردات کالاهای وارداتی چینی اعمال کند و همین مسئله نیز بر نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به روند خوب اقتصاد آمریکا افزود. در نتیجه این موضوع در روز جمعه هفته معاملاتی قبل، قیمت فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.
    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر سال 2018 میلادی با 2.3 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1207.50 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 18 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 9 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 4 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 5 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.
    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانک های مرکزی سایر کشورها، برنامه های حمایتی و داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوال های دو کشور چین و هند، بروز تنش سیاسی در کشورهای جهان به خصوص اعمال تحریم های بیشتر روسیه توسط آمریکا، خروج کشورهای غربی از توافق برجام با ایران و جنگ اقتصادی چین و آمریکا، بروز بلایای طبیعی، و همچنین بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.
    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی در ابتدا نزولی و سپس صعودی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی نزولی داشته باشد.
    در این صورت اگر طلا تمایل به نزول داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت قیمتی مهم و تاریخی خود که 1170 دلار به ازای هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی قیمتی 1120 دلار به ازای هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد. 
    در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم خود که 1200 دلار به ازاء هر اونس است، با احتمال زیادی تا مقاومت مهم 1230 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش قیمت خواهد داشت.   
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر