بازار طلا در اوج قیمت، داغ شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و نوسان بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش پیدا کرد.;

بازار طلا در اوج قیمت، داغ شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1270.7 دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز گذشته تا مرز 1279 دلار پیش رفته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با اندکی کاهش، به 1272.7 دلار رسید.

    به گفته تحلیلگران، قیمت طلا از تقاضای خرید این فلز به عنوان یک دارایی امن در بحبوحه نگرانیها نسبت به سلامت اقتصاد جهانی و تشدید نوسان در داراییهای پرریسک، تقویت شده است.

    اما آمار اقتصادی آمریکا و کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و چین، تقاضا برای طلا را محدود کرده است. آمار فروش در فصل تعطیلات کریسمس آمریکا نشان داد اعتماد مصرفی از نوسان اخیر بازارهای سهام آمریکا کاملا آسیب ندیده است و از سوی دیگر، گزارشهای رسانه ای حاکی از سفر یک تیم آمریکا به پکن برای انجام مذاکرات تجاری است که تا حدودی خاطر سرمایه گذاران را آرام کرد.

    براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا با دنبال کردن رشد شاخص های وال استریت در روز گذشته، روز پنج شنبه روند افزایشی پیدا کردند.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه 2.05 درصد نسبت به 774.14 تن در روز دوشنبه افزایش یافت و به 790.02 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 14.99 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.8 درصد افزایش یافت و به 801.20 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری بیش از یک درصد صعود کرد و 1268.24 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر