تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا از ۱۲۰ هزار تن در ماه گذشت

عصر معدن- بار دیگر در سال رونق تولید، همت، تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا به بار نشست و در آذرماه ۱۳۹۸ رکورد تولید ماهانۀ کلاف گرم به ۱۲۰ هزار و ۱۷۲ تن افزایش یافت.;

تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا از ۱۲۰ هزار تن در ماه گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در پی کسب این موفقیت با بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا گفت‌وگو انجام شده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

    ضمن تبریک به مناسبت کسب این موفقیت ارزشمند، بفرمایید دست‌یابی به این رکورد از چه نظر حائز اهمیت است؟
    این رکورد در حالی اتفاق افتاد که در آذرماه سال جاری 85 درصد از محصولات تولیدشده به ضخامت 2 میلی‌متر با کیفیت مطلوب مربوط می‌شود. این در حالی است که ورق 2 میلی‌متر یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل در کشور به شمار می‌رود.

    رکورد قبل چقدر بوده و در چه تاریخی به دست آمده است؟
    رکورد قبلــــی به میزان 119 هزار و 66 تن و در شهریورماه سال جاری محقق شده بود.

    معمولا دست‌یابی به رکوردها درنتیجۀ برخی عوامل به دست می‌آید؛ در مجتمع فولاد سبا چه اقدامات و عواملی موجب ثبت این رکورد شده است؟
    از دلایل اصلی ثبت این رکورد تلاش و کوشش کارکنان و بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته با افزایش سرعت تولید در خطوط مختلف تولید ازجمله فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و کاهش توقفات اضطراری در این واحدها بوده است. گفتنی است آهن اسفنجی کیفی تولیدشده در واحد آهن‌سازی شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا نیز تأثیر به‌سزایی در افزایش تولید کوره‌های قوس الکتریکی داشته است. علاوه بر این تأمین مواد اولیه، قطعات و متریال مصرفی باکیفیت در کلیه خطوط تولید از دلایل دیگــــر ثبت این رکورد است.

    در برنامه‌های آتی گروه فولاد مبارکه سهم فولاد سبا برای حفظ تولید 50 درصد فولاد کشور چقدر است؟
    در آیندۀ نزدیک با تکمیل و نوسازی نورد گرم و ریخته‌گری قدیم خط تولید، ظرفیت مجتمع فولاد سبا به یک میلیون و 600 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

    سخن پایانی؟
    در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت ارشد فولاد مبارکه و کلیۀ مدیریت‌های پشتیبانی‌کنندۀ تولید، امیدواریم با حمایت این عزیزان و با تلاش بی‌وقفۀ کارکنان، شاهد تثبیت روند تولید و کسب رکوردهای جدید باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر