طلا در آستانه یک حرکت بزرگ؟

روش‌های سرمایه‌گذاری موفق بر روی طلا در کنار کووید۱۹

عصر معدن- ماهیت فلز زرد به گونه ای است که هر فردی با هر قدرت خرید می‌تواند بعنوان یک سرمایه و دارایی امن در زمان بحران‌ها، روی آن حساب کند. شاید لازم باشد به زندگی با کووید ۱۹ عادت کنیم تا بتوانیم تصمیم‌گیری بهتری برای نحوه سرمایه‌گذاری خود داشته باشیم.;

روش‌های سرمایه‌گذاری موفق بر روی طلا در کنار کووید۱۹
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سایت طلا، کیتکو نیوز نوشت: علیرغم چند هفته صعود در بهای طلا، احتمالا ریزش قیمت این فلز وجود دارد. اکنون الگوی رشد طلا به تدریج منفی شده است. گرچه نمودار کلی محاسبات ما یک الگوریتم اختصاصی است اما موارد متعددی برای نگرانی وجود دارد.

    طلا طی دو هفته گذشته به نرخ های پایین تر نزول کرده و این روند همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در نمودارهای ماه ژوئن،‌ این فلز گرانبها همچنان در سطح حمایت الی خود یعنی حدود 1700 دلار در هر اونس قرار دارد. شواهد حاکی از آن است که طلا اکنون در حال آماده شدن برای یک حرکت بزرگتر است.

    طلا  هنوز هم می تواند در مسیر صعود حرکت کند اما ما مدتهاست که احساس خوبی نسبت به آن نداشته و معتقدیم که روند آن نزولی خواهد شد. گرچه الگوریتم های ما طبق تجارت مکانیکی است اما چیزی در این میان وجود دارد که درست به نظر نمی رسد. سطح نقره و پلاتین هر دو متوسط بوده و پشتیبانی هر دوی آنها اندک است. ما یک هفته پیش پیشنهاد دادیم  که به نظر نمی رسد که پلاتین یا نقره امکان صعود داشته باشند. اکنون نیز معتقدیم که طلا نگرانی های زیادی در مسیر صعودی خود دارد.

    اگر بازار به سطحی پایین تر از سطوح پشتیبانی خود برسند،‌ زمینه برای سیگنال فروش ایجاد می شود.  گزارش کالای فنی Technomental عصرهای چهارشنبه منتشر می شود و کلیه کالاهایی را که در بازارهای آتی  ایالات متحده و انگلستان تجارت می شوند و همچنین سهام، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال را پوشش می دهد.

    گزارش خلاصه در روز جمعه بعد از بسته شدن بازارها و گزارش های سه ماهه قوی در مورد هر یک از شش بخش کالا و یک مرور کلی درباره آن وجود دارد که روند سه ماه گذشته را نقض می کند و پیش بینی ها و پیشنهادات خود را برای سه ماهه بعدی ارائه می دهد. اندی هچت، نویسنده گزارش، از اوایل دهه 1980 تاجر کالا بوده و تجربه گسترده ای در تمام طبقات دارایی در بازارها دارد.

    با سرمایه‌گذاری مخصوص زمان بحران‌ها آشنا شوید
    به گزارش مارکت واچ، یکی از معامله گران بازار بورس معتقد است دولت فدرال با برخی اقدامات، این بازار را در انتهای روز صعودی و یا کاهشی می کند. اما من اعتقادی به این حرف ندارم. نظریه توطئه‌آمیزی شبیه به این در میان فعالان حوزه طلا نیز وجود دارد. نیازی نیست برای حضور در بازار طلا لزوما چنین فرضیات دیوانه‌واری را باور کنید. شما تصمیم گرفته اید صاحب مقداری طلا باشید.

    استاندارد طلا
    تا مدتی پیش، آمریکا برای طلا استاندارد داشت. بدین معنی که مردم می توانستند در ازای دلارهای خود مقادیر ثابتی طلا خریداری کنند. این کشور در دهه 1930 ازاین استاندارد فاصله گرفت و رییس جمهور نیکسون در سال 1971 آن را به طور کامل کنار گذاشت. این اقدام دلار را به ارز فیات یا همان پول بدون پشتوانه تبدیل کرد تا ارزش آن به هیچ چیز ملموسی از جمله طلا گره  نخورده باشد.

    اکنون اسکناس های سبز کوچک و رقم موجود در حساب بانکی شما تنها «پول» هستند چرا که دولت ایالات متحده اینگونه می خواهد. استاندارد طلا فاقد انعطلاف است بنابراین دولت مانع از انجام اقداماتی مانند چاپ پول می شود چرا که این کار دلار در گردش را افزایش داده و می تواند زمینه ساز تورم بالا باشد. دست‌کم در تئوری این‌گونه است.

    قدرت خرید
    واقعیت این است که طلا در دوره ای طولانی از تاریخ ارزش خود را حفظ کرده است. این روند به احتمال زیاد تغییر چندانی نخواهد کرد. در طول 70 سال گذشته، بازده سالانه تعدیل شده تورم طلا 2.1٪ بود. به عبارت دیگر، طلا قدرت خرید خود را حفظ کرد و این همان کاری است که برای انجام آن ساخته شده است.

    بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که طلا در ابتدای بحران فعلی عملکرد ضعیفی از خود نشان داد. در ابتدا بله، این فلز در آن زمان از 1700 دلار در هر اونس به 1470 دلار سقوط کرد. اما اکنون چه؟ طلا در حال حاضر 1700 دلاری است و احتمالا بالاتر هم می رود. بنابراین طلا همچنان همان کاری را انجام می دهد که باید. این فلز، حتی پس از گذشتن از این بحران نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

    یکی از دلایلی که مردم طلا می خرند وقیمت آن را بالا می برند، ترس از تورم است. به همین دلیل طلا از 800 دلار در سال 2009 به 1900 دلار در سال 2011 رسید. اکنون مردم تصور می کنند که اقدام فدرال رزرو در چاپ پول می تواند منجر به تورم شود به همین دلیل راهی بازارهای طلا شده اند.

    هنوز تورمی روی نداده اما قیمت طلا بالا و بالاتر می رود چرا که مردم می ترسند که به زودی با تورم روبرو شوند.  این هراس نیز منطقی است. احتمال تورم زیاد است چرا که دولت پول چاپ می کند اما نمی تواند طلا چاپ کند! و این برای طلا خوب است.

    روش های سرمایه‌گذاری موفق بر روی طلا در کنار کووید19
    به گزارش اکسس وایر(ACCESSWIRE)، نوسانات بازار موجب افزایش تقاضا برای طلا شده زیرا فلزات گرانبها در پی خروج پول نقد توسط خزانه های دولتی به سوی اقتصادهای محلی، به بخش اساسی تثبیت ارزها تبدیل می شوند. سرمایه گذاری طلا در مدت شیوع ویروس کرونا بسیار پرسود بوده است؛ به عنوان مثال یک شرکت سرمایه گذاری واقع در لندن که در زمینه فلزات گرانبها و معادن نیز فعالیت دارد با سرمایه گذاری در روند بازار به نفع مشتریان  خود عمل کرده است.

    یکی از مهم‌ترین زمینه های سرمایه گذاری، سایت های معدنی سرتاسر روسیه مانند معادن کیازاسکی و گورلوفسکی می باشد. تخصص آنها در زمینه بازار به حدی است که آنها را به مدعی خوبی در حوزه مشاوره سرمایه گذاری فلزات گرانبها تبدیل کرده است.

    اثر کووید19 بر بازار طلا
    ایگر جانسونز، مدیرعامل شرکت MPN در این باره اظهار می کند: دارایی های صندوق‌ های مبادله ای شمش (EFT) به سختی می توانند نوسانات بازار سهام را به حداقل برسانند چرا که این آشفتگی در بازار، سرمایه گذاران را به سوی سرمایه گذاری های باثبات‌تر سوق می دهد. بنابراین EFTهای شمش نمی تواند به عنوان نگهدارنده واقعی فلزات گرانبها یا به عنوان ابزاری ارزی عمل کند. به منظور دستیابی به مزایای طلا، باید از طلای فیزیکی بهره برد.

    جانسونز ادامه داد عمده درآمد حاصل از سرمایه گذاری در طلا حاصل از صنایع معدنی این فلز خواهد بود به ویژه هنگامی که تقاضا برای طلا در حال افزایش است و معادن برای تامین مقادیر استخراجی مورد نیاز خود با مشکل روبرو شده اند. سرمایه گذاری در معادن طلا درآمد بیشتری را نسبت به یک استراتژی ساده "خرید و نگه داشتن" طلا، ایجاد می کند.

    استفاده از فرصت های طلایی بیشتر
    گام منطقی بعدی برای یک شرکت سرمایه گذاری رو به توسعه، ورود به معادن نهفته در صحرای آفریقاست. بهترین فرصت های معدن‌کاری را می توان در کشورهایی مانند غنا، نیجریه، مالی و آنگولا دنبال کرد. بازارهای نوظهور در سراسر منطقه برای کشف مناطق استخراج نشده  معادن به نفع تنوع سبد سهام مشتری، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

    پایین بودن هزینه های نیروی کار و نزدیکی به بازارهای اروپا و امارات می تواند هزینه حمل و نقل را نیز کاهش دهد. دولت ها همچنین تمایل دارند که سرمایه گذاری خارجی خود را در معادن طلا انجام دهند چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال روستایی،  راهکارهای زیست محیطی پایدارتری را فراهم می نماید که با قاچاق طلا مقابله می کند.  به عنوان مثال، دولت آنگولا شرایط سرمایه گذاری مناسبی برای سرمایه گذارانی که وجوه خود را به صنعت معادن طلا تزریق می کنند، ایجاد کرده است.

    آینده سرمایه گذاری طلا و سایر فلزات گرانبها تا حد زیادی با توجه به عوارض اقتصادی جهانی و نیاز به ابزارهای محافظ در هر سبد، مشخص خواهد شد. از همه مهمتر اینکه، سرمایه گذاران باید در کنار مدیران دارایی قرار گیرند تا از فرصت های مناسب که منجر به حفظ سودهای افزایشی و متعادل کردن سبد سهام آنها می شود، بهره ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر