چین؛ بزرگ‌ترین خریدار طلا در آستانه نشست بریکس

عصر معدن- در میان اعضای بریکس، چین در انباشت طلا پیشتاز است و بزرگ‌ترین خریدار این فلز در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود.;

چین؛ بزرگ‌ترین خریدار طلا در آستانه نشست بریکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، اعضای بریکس در حال ذخیره مقدار زیادی طلا هستند تا دلار آمریکا را به چالش بکشند.

    بانک‌های مرکزی روسیه، هند و چین در سال مالی میلادی گذشته و جاری مشغول خرید طلا بوده‌اند.

    این سه کشور در سال جاری جزو خریداران برتر طلا و به طور پیوسته در حال خرید این فلز گرانبها هستند.

    در میان اعضای بریکس، چین در انباشت طلا پیشتاز است و بزرگ‌ترین خریدار این فلز در ژوئن (خرداد، تیر)، 2023 میلادی به شمار می‌رود.

    چین در آستانه نشست سران بریکس در حال خرید چندین تُن طلا است و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که حاکی از این است که این ائتلاف احتمالاً از راه‌اندازی ارزی با پشتوانه این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

    نشست بریکس در ژوهانسبورگ در 22 تا 24 اوت (31 مرداد تا 2 شهریور) برگزار می‌شود.

    بر اساس آمار شورای جهانی طلا، چین در ماه ژوئن، 21 تُن طلا به ذخایر خود اضافه کرد. بانک خلق چین (PBOC) در سال 2023 میلادی در مجموع 103 تُن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است.

    چین بزرگ‌ترین خریدار طلا در سال مالی 2023-2024 میلادی است. از سوی دیگر، هند و روسیه نیز در حال انباشت طلا در ذخایر بانک مرکزی خود هستند.

    علاوه بر این، بانک‌های مرکزی سراسر جهان در سال 2023 میلادی، 55 تُن طلا خریده‌اند. چین 21 تُن، بانک مرکزی لهستان 14 تُن و بانک مرکزی ترکیه 11 تُن طلا به ذخایر رسمی خود اضافه کردند. با افزوده شدن میزان یادشده، مجموع ذخیره طلای بانک مرکزی ترکیه به 440 تُن طلا رسید.

    ترکیه علاقه خود را برای پیوستن به ائتلاف بریکس و تجارت با ارزهای بومی برای معاملات برون‌مرزی ابراز کرده است. اعضای بریکس و کشورهایی که خواستار پیوستن به این ائتلاف هستند با سرعتی چشمگیر در حال انباشتن طلا هستند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر