امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات مواد معدنی و سازمان نظام مهندسی معدن

عصر معدن- رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران بر ضرورت توجه به سرمایه گذاری هدفمند و هوشمندانه برای رفع چالش های بخش پژوهش و فناوری تاکید کرد.;

امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات مواد معدنی و سازمان نظام مهندسی معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، مجید وفایی فرد در نشست هم اندیشی سالانه روسای نظام مهندسی معدن استان ها ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عیار پایین ذخایر کانی، رشد مصرف با افزایش جمعیت، نشرگاز های گلخانه ایی و مباحث زیست محیطی از جمله مشکلات پیش روی صنعت فرآوری است.

    وی ادامه داد: با داشتن رویکردهای کلان و اختصاص سرمایه گذاری هدفمند و هوشمندانه در این صنعت، می توان بر چالش های مذکور فایق آمد.

    رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: پژوهش و فناوری نوین، نقشی اساسی در توسعه صنعت فرآوری معادن دارد و این امر، نیازمند سرمایه گذاری مناسب است.

    وی ادامه داد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از ظرفیت های مناسبی برای توسعه فرآوری برخوردار است و این مرکز، زمینه انجام خدمات تجزیه نمونه های اکتشافی بخش های دولتی و خصوصی را فراهم کرده است.

    نقش زنجیره معدن در توسعه اقتصاد

    همچنین، حسین هاشمی، رییس اتاق فکر معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر لزوم توجه به تشکل های معدنی همچون سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و اظهار داشت: معدن از جمله مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است که اگر زنجیره آن، از اکتشاف تا بهره برداری به صورت صحیح فعال شود، نقش بسیاری در توسعه اقتصاد خواهد داشت.

    وی افزود: توجه به بحث تحقیقات، بسیار ضروری است و امیدواریم در برنامه 5 ساله جاری، نقش و جایگاه معدن پر رنگ تر شود.

    تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد

    در ادامه این جلسه، وجیه ا... جعفری، مدیر عامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران بر اهمیت بنگاه ها و معادن کوچک مقیاس تاکید کرد و گفت: توجه به این بخش، علاوه بر تاثیر مستقیم بر اقتصاد، موجب رونق تولید، اشتغال زایی، توسعه مناطق محروم و استفاده بهینه از پتانسیل های داخلی می شود.

    وی افزود: احیای معادن کوچک مقیاس- که بیش 90 درصد از معادن را در بر می گیرد - از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی سال 98 است و جزو سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بوده است.

    امضای تفاهم نامه همکاری

    در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین مجید وفایی فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و داریوش اسماعیلی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران به امضا رسید.

    این تفاهم نامه با هدف ایجاد تعامل و همکاری مشترک به منظور انجام پژوهش های بنیادی و نوآورانه در راستای دستیابی به دانش فنی و توسعه فناوری و تجاری سازی مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی و نیز ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات مهندسی از طریق آموزش های کاربردی مطابق با شرایط مندرج در آن امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر