با طلاخیزترین ایالت جهان آشنا شوید

عصر معدن- بیش از میلیاردها سال، مقدار خارق‌العاده‌ای از طلا و دیگر فلزات در پوسته زمین ته‌نشین شده وپراکنده شدند.;

با طلاخیزترین ایالت جهان آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بشر برای قرن‌ها به دنبال ذخایر غنی طلا بوده‌ و پیشرفت در تکنولوژی کمک کرده‌ تا در یافتن آن‌ها در طول زمان ماهر شوند.
    با این حال، حتی با پیشرفت های امروز، تقریبا تمام روش های تحقیق در مرحله اولیه هنوز هم بر اساس یک اصل کلیدی است، آنهم  تلاش برای پیداکردن زمینه های سنگ بستر در معرض، فراخوانی نامیده می‌شود و نشان می‌دهد بدنه نزدیک است، اما چنین خروجی تنها در شرایط خاص بوجود می‌آیند و باید دید  وقتی که  یک سیستم زمین‌شناسی مستقیما با سطح تماس پیدا نمی‌کند چه اتفاقی می‌افتد.

    برای کاوشگران، هیچ سری نیست که هزینه برای هر اکتشاف به طور چشمگیری در طول زمان بالا می‌رود.
    واقعیت این است که روش‌های سنتی اکتشاف، بازده را کاهش می دهند و این درحالی است که بیشتر زمینه‌های زمین‌شناسی پیچیده و از نظر سیاسی سوال‌برانگیز است.

    یک مشاور می‌گوید: بین سال‌های 2007 تا 2016، 65 میلیارد دلار صرف اکتشاف طلاشده‌ و تنها 30 میلیارد دلار برای اکتشاف در نظر گرفته شده‌است.

    در حوزه قضایی جهان، مقدار زیادی زمین وجود دارد که هنوز به خاطر پوشش آن مورد بررسی قرار نگرفته است. در کانادا و استرالیا بیش از 70 درصد زمین پوشیده شده‌است. در نوادا که بیشترین طلا را در هر کیلومتر مربع تولید می‌کند، حدود 55 درصد زمین پوشیده شده‌است.

    جالب توجه است نوادا تا به امروز 225 میلیون اونس طلای تولید کرده است، اما اکثر این کشف ها از سرنخ های فراوانی بر روی سطح آمده است. تصور کنید طلا می‌تواند در زیر خاک و سنگ در داخل دره‌های کشور پنهان شود. در مکانی مانند نوادا، دره‌های وسیعی در میان مناطق پر جنب و جوش وجود دارد که هنوز کشف نشده اند، زیرا آنها با صدها متر شنی پوشیده شده‌اند.

    آزمایش آب‌های زیرزمینی ممکن است کلیدی برای یافتن طلا باشد. زیرا آبهای زیرزمینی با جاذبه کوه‌ها تا اعماق مراکز دره جاری می‌شوند. به این ترتیب، این آب با سنگ بستر  و هر ذخیره طلا که در زیرسطح پنهان شده‌باشد، تعامل دارد.

    اکتشافگران به ایده‌های دیگری نیز نگاه می‌کنند، از نقشه‌برداری از مقیاس منطقه‌ای برای تطبیق با دیگر تکنیک‌های صنعت نفت و گاز استفاده می کنند. اگر هر کدام از آن‌ها بتوانند راز کشف از طریق پوشش راکشف کنند، می‌تواند کاتالیزور برای تغییر گسترده صنعت و همچنین کشف ذخایربزرگی باشد که نیازهای معدنی ما را در آینده تامین خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر