در پی ثبت تقاضای تاریخی فولاد؛

اصلاح قیمت سنگ آهن به تعویق افتاد

عصر معدن- روز جمعه قیمت سنگ آهن وارداتی به چین با توجه به نزدیکی تعطیلات جشنواره اژدها و افزایش خرید ها باز هم بالا رفته و با رشد روزانه ۳ دلاری به نزدیکی ۲۲۰ دلار در هر تن سی اف آر رسیده است.;

اصلاح قیمت سنگ آهن به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران،  بانک سرمایه گذاری BMO در جدیدترین بررسی خود از تغییرات در صنعت فولاد چین صحبت کرده است. چین که بیش از نیمی از تولید فولاد خام دنیا را در اختیار دارد به یک دوره طولانی حاشیه سود پایین و نرخ بهره وری کم پایان داده است. کارشناسان این بانک سرمایه گذاری بر این باورند با توجه به این که تقاضای فولاد دنیا برای اولین بار از 2 میلیارد تن در سال فراتر می رود  و از طرفی برنامه های کاهش تولید چین به نیمه دوم سال نیز کشیده شده میزان صادرات فولاد چین افت چشمگیری خواهد داشت.

     از این رو انتظار می رود قیمت فولاد در بازارهای جهانی حداقل 12 تا 18 ماه آینده در سطوح بالا باقی بماند. این محدودیت عرضه در امریکا خیلی بیشتر به چشم می خورد. در حالی که قیمت ورق گرم در این کشور در اوج تاریخی 1600 دلار در هر تن است، انتظار می رود بازار ورق امریکا امسال در سطوح بالا بماند و شاید سال آینده کمی کاهش یابد.

    اگر چه این موسسه چشم انداز کوتاه مدت بازار سنگ آهن را با رشدی 25 درصدی نسبت به برآوردهای قبلی  همراه دانسته ولی معتقد است قیمت سنگ آهن  سال آینده در چنین زمانی 100 دلار نسبت به سطوح فعلی ارزان تر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر