کاهش ۶۷ درصدی واردات زغال سنگ چین از آمریکا

عصر معدن- نشریه آرگوس به نقل از داده های یک شرکت تحلیلی گزارش داد که کاهش تقاضا برای فولاد به دلیل محدودیت‌های کرونایی در چین طی نیمه اول سال جاری میلادی باعث کاهش ۶۷ درصدی واردات این کشور از ایالات متحده بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن شد.;

کاهش ۶۷ درصدی واردات زغال سنگ چین از آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، نشریه آرگوس به نقل از داده های یک شرکت تحلیلی گزارش داد که کاهش تقاضا برای فولاد به دلیل محدودیت‌های کرونایی در چین طی نیمه اول سال جاری میلادی باعث کاهش تقاضا برای زغال سنگ مورد استفاده در فولادسازی شده و منجر به کاهش 67 درصدی واردات این کشور از ایالات متحده بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن شد.

    واردات زغال سنگ چین از ایالات متحده در نیمه اول سال 2022، 2 میلیون تن بود که در مقایسه با بیش از 6 میلیون تن زغال سنگ وارد شده در مدت مشابه سال گذشته، 67 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    این داده‌ها نشان می‌دهند که صادرات زغال‌سنگ از سواحل خلیج ایالات متحده به چین بین ژانویه تا ژوئن با 71 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 800 هزار تن رسیده است.

    بیشتر بخوانید
    برنامه روسیه برای تصاحب 25 درصد بازار جهانی زغال سنگ

    بازگشت اروپا به دوران استفاده از زغال سنگ برای جایگزینی گاز روسیه

    به گفته شرکت تحلیلی "درای بالک ایکس" Dry Bulk X، سهم ایالات متحده در واردات زغال سنگ چین از طریق دریا در نیمه اول سال جاری میلادی 2.1 درصد بوده است که نسبت به سهم تقریباً 4.8 درصدی برای مدت مشابه سال 2021 کمتر از نصف شده است.

    بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA، سال گذشته میلادی، این کشور حدوداً 15 درصد از تولید زغال سنگ خود را صادر کرد و 58 درصد از کل صادرات این محصول از ایالات متحده به پنج کشور انجام شده است.

    چین پس از هند دومین مقصد بزرگ صادرات زغال سنگ ایالات متحده در سال گذشته میلادی بود. داده‌های این اداره نشان می‌دهد که چین در مجموع 15 درصد از کل زغال سنگ صادراتی ایالات متحده در سال گذشته را وارد کرده است.

    در ماه‌های اخیر، چین به دنبال سفارش‌های دولت برای عرضه بیشتر زغال‌سنگ، تولید خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است.

    مقامات چینی در مواجهه با کمبود برق در پاییز گذشته، با افزایش قیمت جهانی زغال سنگ دستور افزایش تولید زغال سنگ داخلی را صادر کردند.

    در ماه مارس، تولید روزانه زغال سنگ چین در مقایسه با مارس 2021 با افزایش 15 درصدی رکورد زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر