پیش بینی قیمت ۷۵ دلاری برای سنگ آهن در ۳ ماه آینده

عصر معدن- بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس برآورد کرده بحران در صنعت ساخت و ساز چین باعث ایجاد مازاد شدید عرضه سنگ‌آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ خواهد شد و قیمت این محصول را می‌تواند تا حد زیادی کاهش دهد. این بانک قیمت سنگ آهن را در سه ماهه سوم سال ۷۰ دلار و تا انتهای سال ۸۵ دلار براورد کرده است.;

پیش بینی قیمت ۷۵ دلاری برای سنگ آهن در ۳ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»به نقل از بورس فوری، طبق گزارش این بانک بزرگ، کارخانجات تولید فولاد در نیمه دوم سال حدود 67 میلیون تن مازاد سنگ‌آهن خواهند داشت و این در حالی است که در نیمه اول کسری 56 میلیون تنی در بازار حس می‌شد. این داده دقیقا هم نشانه تضعیف صنعت و ساخت و ساز در کشور چین و هم نشانه کاهش تقاضا در خارج از چین است.

    گلدمن ساکس همچنین برآورد قبلی خود از قیمت سنگ‌آهن را اصلاح کرده و نوشته که در سه ماه سوم سال قیمت هر تن سنگ‌آهن به 70 دلار  و تا انتهای سال به حدود 85 دلار خواهد رسید. برآورد قبلی سه ماهه و شش ماهه این بانک به ترتیب 90 دلار و 110 دلار بود.

    این غول مالی دنیا همچنین نوشته که مخمصه کنونی سنگ‌آهن ممکن است تجربه فشار فروش سال 2021 را دوباره زنده کند اگرچه شرایط آنقدر بد نیست که مانند بازار خرسی 2015 - 2014 باشد که قیمت تا سطح 38 دلار در هر تن سقوط کرد.

    بلومبرگ ایتلیجنس نیز گزارش داده که صنعت ساخت و ساز چین حدود 49 درصد تقاضای فولاد چین را تشکیل می‌دهد و این میزان برای آلومینیوم 32 درصد و برای مس 9 درصد است. به همین دلیل بحران صنعت ساختمان می‌تواند به شدت سنگ‌آهن را در داخل و خارج از چین متاثر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر