در پی کاهش سختگیری تولید در چین؛

بازار سنگ آهن صعودی شد

عصر معدن- بهبود قیمت بیلت در روزهای پایانی هفته گذشته و احتمال کم شدن سختگیری های کاهش تولید در تانگشان موجب شد شاخص قیمت سنگ آهن در بورس دالیان چین رشد ۵ درصدی را تجربه کند. دولت محلی تانگشان روز دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد میزان کاهش تولید برای برخی از کارخانه هایی که خطوط تولید خود را از نظر کاهش انتشار آلاینده ها به روز رسانی کرده اند پایین بیاورد. این خبر بازار نقدی را نیز بالا برد.;

بازار سنگ آهن صعودی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، این در حالیست که ماه مارس مقامات محلی از کارخانه ها خواستند تولید را 30 تا 50 درصد کاهش دهند تا آلودگی هوا کاهش یابد. از آنجایی که این شهر بیش از 13 درصد تولید فولاد چین را در دست دارد نگرانی ها در مورد عرضه زیاد شده بود. در نتیحه قیمت سنگ آهن و سایر مواد اولیه فولادسازی نیز بالا رفت.

    حال روز گذشته قیمت قرارداد آتی سنگ آهن تحویل سپتامبر در بورس دالیان با 5.8 درصد رشد 181.09 دلار در هر تن شد. در بازار نقدی نیز قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 8 دلار رشد داشت و 200.5 دلار در هر تن سی اف آر شد. قرارداد زغالسنگ  در بورس دالیان نیز 0.6 درصد و کک 2.9 درصد بالا رفت.

    شاید این خبر مدتی بر قیمت فولاد فشار وارد کند چون وارد فصل رکود تقاضای فولاد می شویم ولی در هر حال در سایر نقاط چین مقررات کاهش تولید برای نیمه دوم سال جهت کاهش آلاینده ها ادامه دارد.

    وزارت محیط زیست چین این هفته اعلام کرد مقررات صدور مجوز برای پروژه های آلاینده و وابسته به انرژی از جمله فولاد، آلومینیوم و کک را سخت تر خواهد کرد. میلگرد ساختمانی در بورس فیوچرز شانگهای حمل اکتبر آخرین بار 1.5 درصد افت داشت و 777 دلار در هر تن شد و ورق گرم با 2.5 درصد افت به 825 دلار در هر تن رسید.

    همچنین شاخص پی ام آی ماه می چین نشان می دهد که با وجود افزایش فعالیت، کمبود عرضه قیمت ها را باز هم افزایش می دهد حتی اگر تقاضای کالاهای تولیدی نهایی در حال کاهش باشد. بر خلاف انتظار، پی ام آی تولید صنایع از 51.1 در آوریل به 51.0 در ماه می کاهش یافت در حالی که برآورد قبلی بلومبرگ 51.2 و پیش بینی کپیتال اکونومیکز 51.3 بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر