علی رغم تحریم های بین المللی رقم خورد

واردات دو برابری زغال سنگ از روسیه توسط چین

عصر معدن- چین در ماه مارس واردات زغال سنگ دارای تخفیف از روسیه را بیش از دو برابر کرد چرا که سایر کشورها به دلیل جنگ در اوکراین خرید از روسیه را ممنوع کرده بودند.;

واردات دو برابری زغال سنگ از روسیه توسط چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن24، بر اساس داده های گمرک چین، واردات زغال کک شو از روسیه در ماه مارس به 1.4 میلیون تن افزایش یافت، در حالی که این رقم در ماه مشابه سال گذشته 550 هزار تن و در فوریه 1.1 میلیون تن بود.

    چین از تخفیف های مطلوب برای زغال سنگ روسیه استفاده می کند، زیرا خریداران دیگر مانند ژاپن و اتحادیه اروپا واردات این سوخت را ممنوع می کنند.

    در حالی که قیمت‌های زغال سنگ روسیه در سال گذشته نسبتاً افزایش یافته است، اما همچنان بسیار پایین‌تر از سایر تامین‌کنندگان، مانند اندونزی و مغولستان است. در حالی که چین در حال حرکت به سمت افزایش شدید تولید زغال سنگ داخلی است، زغال سنگ تولید داخلی این کشور کیفیت پایینی دارد و برای کارخانه های فولاد نامناسب است.

    این بدان معنا است که فولادسازان هنوز برای زغال کک شو به تامین کنندگان خارج از کشور وابسته هستند.

    بزرگترین اقتصاد آسیا نشان داده است که علیرغم فشارهای بین المللی علاقه مند به خرید انرژی بیشتر از روسیه است. در همین حال، واردات نفت خام چین از روسیه در ماه مارس نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش یافت و به 6.39 میلیون تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر