تامین زیرساخت های سنگان،‌ نیاز به تسهیلات ویژه دارد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از کارخانه ها و طرح های فراوری سنگ آهن سنگان اظهار کرد: با ارایه تسهیلات ویژه می توان مشکل تامین زیرساخت این منطقه را در مدت ۴ سال برطرف کرد.;

تامین زیرساخت های سنگان،‌ نیاز به تسهیلات ویژه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان با بیان اینکه تا شروع دولت یازدهم طرح های سنگان از تحرک خاصی برخوردار نبودند، گفت: از نیمه سال 92 پروژه های این منطقه برای ظرفیت سازی بیش از 20 میلیون تن کنسانتره و گندله سنگ آهن فعال و در سال گذشته دو کارخانه گندله به ظرفیت 10 میلیون تن و یک کارخانه کنسانتره به ظرفیت 2.5 میلیون تن وارد مدار تولید شدند.
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: اشتغال زایی کارخانه ها و پروژه های سنگان تا 6هزار نفر خواهد بود.
    وی از جمله مشکلات فعلی این منطقه را تامین آب، توسعه ‌حمل و نقل و همچنین فرودگاه ذکر کرد و گفت: انتقال پساب شهری مشهد به این ناحیه،‌کمک بزرگی به تامین آب منطقه خواهد کرد.
    کرباسیان درباره تعیین حامل های انرژی اظهار داشت: مذاکراتی را با وزارت نیرو آغاز کرده ایم و پیشنهادهایی نیز به دولت ارایه شده است.

    احداث جاده خواف-سلامی
    مرتضی هاشم پور مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان نیز در این برنامه اظهار کرد: افتتاح جاده خواف-سلامی با همت و مشارکت ایمیدرو و همکاری اداره شهرسازی محقق شد.
    وی سنگان را الگویی کم نظیر برای سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: تشکیل شرکت زیرساخت معدن و صنایع معدنی شرق ایران برای ناحیه سنگان، یکی از توفیقاتی است که توسط ایمیدرو اتفاق افتاده است.
    محمد علی زاده مدیر عامل شرکت زیرساخت معدن و صنایع معدنی شرق ایران نیز در این برنامه گفت: خط انتقال برق این منطقه به پیشرفت فیزیکی 80درصدی رسیده است.
    وی با بیان اینکه منطقه نیاز به 656 لیتر بر ثانیه آب دارد اظهار داشت: تولید 20 تا 23 میلیون تن گندله در این منطقه نیاز به توسعه زیرساخت ها و همچنین همکاری دستگاه های مختلف دارد.
    در برنامه روز گذشته، کرباسیان همچنین از یک کارخانه تولید کنسانتره به روش خشک دیدن کرد. این کارخانه در منطه خواف و نزدیک به معادن سنگان فعالیت می کند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر