فردا رییس جمهور طرح های معدنی را افتتاح می کند:

برنامه افتتاح ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی با اشتغال ۲هزار نفری در سفر به کرمان و یزد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: رییس جمهوری این هفته ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در سفر به استان های کرمان و یزد افتتاح می کند. این طرح ها بیش از ۲هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد می کنند.;

برنامه افتتاح ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی با اشتغال ۲هزار نفری در سفر به کرمان و یزد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور تصریح کرد: 24طرح مربوط به مجموعه شرکت های گل گهر است،‌ 4طرح متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های فولاد بافت و معدنی و صنعتی چادرملو نیز هر کدام، یک طرح افتتاح آماده دارند.

    وی افزود: کل این طرح ها بیش از 2هزار شغل مستقیم ایجاد می کنند به طوری که 1270 نفر متعلق به شرکت های گل گهر و 200 شغل مربوط به کارخانه های احیای مستقیم بافت، 200 شغل مربوط به طرح های شرکت مس و 250 نفر نیز متعلق به احیای مستقیم چادرملو است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو درباره ارزش کل طرح ها گفت:‌ بخش ریالی این پروژه ها بیش از 12500هزار میلیارد تومان و بخش ارزی افزون بر 537 میلیون یورو سرمایه صرف کرده اند.

    وی ادامه داد: ارزش ریالی طرح های مجموعه گل گهر 8200 میلیارد تومان و بخش ارزی آن 463 میلیون یورو است.

    غریب پور سرمایه گذاری طرح های شرکت ملی صنایع مس را 1587 میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری "آهن اسفنجی فولاد بافت" 1162 میلیارد و "صنعتی و معدنی چادرملو" 1500 میلیارد تومان بوده است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: فولاد بافت نیز که از ماه های گذشته به تولید رسیده آماده افتتاح توسط رییس جمهوری است. وی افزود:‌ این کارخانه که از مجموعه طرح های فولاد استانی است و از ظرفیت تولید 800هزار تن در سال برخوردار است.

    طرح زیست محیطی اسید سولفوریک
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین خبر داد در سفر روحانی به استان کرمان کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه نیز افتتاح می شود. وی تاکید کرد:‌ ساخت این کارخانه با هدف مهار گازهای خروجی و تبدیل آن به اسید سولفوریک است که می توان از آن به عنوان یک طرح زیست محیطی یاد کرد.

    آهن اسفنجی چادرملو
    غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از طرح ها نیز مربوط به استان یزد است، گفت: در سفر روحانی به این استان،‌ کارخانه آهن اسفنجی چادرملو نیز افتتاح می شود. به گفته وی، ظرفیت تولید آهن اسفنجی چادرملو، یک میلیون و 550 هزار تن در سال است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: راه اندازی این تعداد پروژه، در راستای تحقق راه اندازی حدود 3.9 میلیارد دلار پروژه در سال جاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر