"دلار" بورس را تکان داد

تاثیر مثبت فولادی ها بر دماسنج بازارسرمایه

عصر معدن- رشد قیمت دلار تا ۵۰۰۰ تومان از عواملی است که سبب شده قیمت سهام تعدادی از شرکت‌های بورسی رشد داشته باشد. امروز شاخص کل توانست بار دیگر تا نزدیکی کانال ۹۷ هزار واحدی رشد کند.;

تاثیر مثبت فولادی ها بر دماسنج بازارسرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، متغییرهایی مانند قیمت دلار و نفت در روزهای ابتدایی سال 1397 می تواند بر دید سهامداران شرکت های بورسی و فرابورسی تاثیر بسزایی بگذارد. در این روزها قیمت دلار رشد داشته و کانال 5000 تومانی را ‍‍پشت سر گذاشته است؛ این موضوع هر چند که برای اقتصاد ایران بسیار مضر است ولی می تواند باعث شود شرکت های بورسی و فرابورسی که مواد اولیه خود را با دلار خریداری کرده اند سود شناسایی کنند و به صورت مقطعی هم که شده شرایط بازار سرمایه را به سمت افزایش قیمت پیش ببرند.
    اما شناسایی سود ناشی از کاهش ارزش پول ملی برای شرکت های بورسی نمی تواند مستمر باشد، چراکه چیزی نمی گذرد که همین شرکت ها باید با قیمت بالای دلار مواد اولیه تهیه کنند و شرایط کلی اقتصاد نیز با کاهش ارزش پول ملی شرایط مساعدی را طی نمیکند.
    در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال 1397 فعالان بازار سرمایه شاهد رشد 351 واحدی شاخص کل بود؛ به طوری که این شاخص تا رقم 96 هزار و 951 افزایش یافت. همچنین شاخص هم وزن 36 واحد رشد کرد و تا رقم 17 هزار و 323 افزایش یافت.
    در مدت معاملات بورس تهران امروز شاخص آزاد شناور 515 واحد رشد کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 333 و 256 واحد افزایش یافتند.
    ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 130 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات 720 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
    فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد خوزستان هر یک 115 و 86 و 82 واحد تاثیر مثبت بر دماسنج بازار سهام داشتند و بانک پارسیان، پالایش نفت اصفهان و نفت بهران به ترتیب 28 و 15 و 14 واحد تاثیر کاهشی روی نماگر بازار داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر