قیمت سنگ‌آهن چین صعودی شد

عصر معدن- قیمت آتی سنگ آهن چین با امید به بهبود تقاضا افزایش یافت.;

قیمت سنگ‌آهن چین صعودی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، معاملات آتی سنگ آهن معیار چین، حدود چهار درصد افزایش یافت و بیشتر ضررهای هفته را از بین برد زیرا کارخانه‌ها با امید به تقاضای بهتر و از سرگیری حمل‌ونقل پس از کاهش محدودیت، تولید را افزایش دادند.

    داده‌های سایت مشاوره مای استیل نشان داد که نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند در 247 کارخانه فولاد در سراسر کشور در این هفته 86.42 درصد از 84.95 درصد هفته قبل و بالاترین میزان از اواخر جولای در سال 2021 بوده است.

    فعال‌ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در سپتامبر، با جهش 3.9 درصدی به 925 یوان (145.19 دلار) در هر تن رسید. در زمان تعطیلی بازار، آنها با 2.9 درصد افزایش به 916 یوان رسیدند که 0.3 درصد کاهش را برای هفته ثبت کردند. ژو گویچو، تحلیلگر جینرویی کپیتال گفت: «فولادسازان با انتظار افزایش تقاضا در بخش‌های پایین‌دستی، تولید خود را از سر می‌گیرند.

    سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز افزایش یافت. معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌ در بازار کالایی دالیان با 2.8 درصد افزایش به 3152 یوان در هر تن و قیمت کک با 1.1 درصد افزایش به 4217 یوان در هر تن رسید.

    قیمت آتی میلگرد فولادی مصالح ساختمانی در بورس آتی شانگهای، برای تحویل در اکتبر، با 1.3 درصد افزایش به 5049 یوان در هر تن رسید. کویل‌های نورد گرم مورد استفاده در خودروها و لوازم خانگی با 0.9 درصد افزایش به 5198 یوان در هر تن رسید.

    به نقل از کیتکو، مصرف ظاهری محصولات اصلی فولادی از جمله این دو ماده در چین تا روز پنج‌شنبه 3.5 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. معاملات آتی فولاد ضد زنگ شانگهای با 0.4 درصد افزایش به 19835 یوان در هر تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر