خوش بینی تحلیلگران برای افزایش قیمت طلا

عصر معدن- نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد: هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران، انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.;

خوش بینی تحلیلگران برای افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود در نشست سیاست‌گذاری هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، افزایش نرخ‌های بهره برای سومین بار در سال میلادی جاری تصویب شود و نرخ‌ها به میزان 25 واحد دیگر افزایش پیدا کند. اما این موضوع مانع از خوش‌بینی تحلیلگران به افزایش قیمت طلا نشد.
    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت 18 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها 13 نفر یا 72 درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا 11 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که سه نفر یا 17 درصد نظری نداشتند.
    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد 374 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها، 215 نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و 105 نفر یا 28 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 54 نفر یا 14 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.
    برای هفته گذشته 59 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 52 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.
    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 10 دلار یا 0.8 درصد کاهش پیدا کرد و در 1201.30 دلار بسته شد که پایین‌ترین قیمت از 14 سپتامبر بود. این کاهش رشد قیمت طلا برای کل هفته را به کمتر از 0.1 رساند.
    پیتر هاگ، مدیر معاملات طلای شرکت "کیتکو متالز" انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا درباره تحکیم سیاست پولی لحن ملایمی داشته باشد، از این رو به افزایش قیمت طلا خوش‌بین است.
    جاسپر لاولر، مدیر تحقیقات در گروه "لندن کپیتال" نیز معتقد است اگرچه روند صعودی طلا ضعیف بوده اما روند معاملات و جو بازار از بالا رفتن قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند. اگر بانک مرکزی آمریکا دستورالعمل خود را تغییر ندهد، دلار ضعیف شده و طلا افزایش پیدا می‌کند.
    آدام بوتون، مدیر فارکس لایو نیز معتقد است طلا به کف قیمت امسال رسیده است و بازار خوش‌بینی بیش‌تری نسبت به رشد اقتصاد جهانی و نگرانی کمتری نسبت به ریسک‌های اقتصادی پیدا کرده است. این امر ارزش دلار را تحت فشار منفی قرار داد و باعث بهبود اندک قیمت طلا می‌شود.
    رالف پترسون از شرکت "هریتج وست فایننشیال" نیز انتظار دارد روند رشد طلا سرعت پیدا کرده و به 1226 دلار برسد. اما جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکو با توجه به نمودارهای فنی که در حال حاضر منفی هستند، انتظار دارد قیمت طلا ثابت یا رو به کاهش باشد.
    شون لاسک، مدیر معاملات شرکت "والش تریدینگ" نیز با اشاره به افزایش قیمت طلا در اوایل هفته گذشته و سپس ریزش 10 دلاری قیمت این فلز در روز جمعه، پیش‌بینی کرد روند صعودی طلا به مانع بخورد.
    تحلیلگران ماندن طلا در بالای مرز 1200 دلار را نشانه‌ای برای احتمال صعود بیش‌تر قیمت این فلز می‌بینند. قیمت طلا از ابتدای سال 2018 تاکنون 8.3 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر