عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در چند روز آینده چیست؟

عصر معدن- خوش‌بینی خریداران در بازار طلا با بسته شدن قیمت‌ها در محدوده مثبت، اوج گرفته است با این حال برخی از تحلیلگران هشدار دادند سرمایه‌گذاران نباید چندان هیجان زده شوند.;

عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در چند روز آینده چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، برخی از تحلیلگران معتقدند سرمایه‌گذاران نباید در کوتاه مدت انتظار هیجان زیادی داشته باشند زیرا معاملات هفته جاری به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری آمریکا کوتاه‌تر است.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 8 دلار یا 0.7 درصد افزایش پیدا کرد و در 1223 دلار بسته شد و برای کل هفته 1.2 درصد رشد رقم زد. طلا اواخر هفته گذشته از نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پیرامون برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) حمایت یافت و با افزایش تقاضای خرید روبرو شد.

    رشد نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصاد جهانی

    تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا هفته جاری با اوج گیری نگرانی‌ها نسبت به سلامت اقتصاد جهانی، روند افزایشی پیدا کند. تهدید فزاینده ضعیف شدن رشد اقتصاد جهانی سبب شده برخی از فعالان بازار سرمایه‌گذاری خود در بازارهای سهام را کاهش داده و متقاضی خرید دارایی‌های مطمئنی مانند طلا باشند.

    تغییر انتظارات پس از این روی داد که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در رویدادی در فدرال رزرو دالاس گفت: اگرچه اقتصاد آمریکا در وضعیت مطلوب مانده اما وی ریسک‌های بالقوه‌ای را پیش رو می‌بیند.

    مایک مک گلان، استراتژیست کالا در بلومبرگ ایتلیجنس می‌گوید پایان سیکل تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا اتفاقی است که طلا برای افزایش قیمت نیاز دارد زیرا این فلز ارزشمند در بازه قیمت محدودی حبس شده است.

    رایان مک کی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز" نیز بر این باور است که در صورت تیره شدن دورنمای رشد جهانی، قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد اما فعلا بازار اندکی بیش از حد به افزایش قیمت‌ها بدبین است.

    اقتصاددانان در شرکت نومورا نیز ریسک قابل توجهی را برای رشد جهانی نمی‌بینند. این اقتصاددانان در گزارشی نوشتند: ما همچنان خوش‌بین هستیم که هر گونه کندی رشد اقتصاد جهانی در ماه‌های آینده شدید نخواهد بود با این حال ریسک‌های نزولی برای سناریوی ما در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

    فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی "سیتی ایندکس" اظهار کرد که سرمایه‌گذاران طلا باید هفته جاری توجه دقیقی به آمار اقتصادی آمریکا داشته باشند زیرا ممکن است در حرکت بعدی قیمت طلا، تعیین کننده باشد. اگر شواهدی از کندی اقتصاد آمریکا باشد، طلا بلاتر خواهد رفت.

    آمار مسکن آمریکا هفته جاری منتشر می‌شود و تحلیلگران می‌گویند این گزارش ممکن است به نوسان بازار بیافزاید. بازار مسکن آمریکا در هفت ماه گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته و شاهد ساخت و ساز و فروش کمتر مسکن در سال میلادی جاری بوده است. به گفته اقتصاددانان، رشد قیمت مسکن و نرخ بهره بالاتر وام مسکن به دلیل افزایش نرخ‌های بهره، خریداران را از بازار دور نگه داشته است.

    بریگزیت همچنان منبع نگرانی بازار مانده است

    تحلیلگران می‌گویند تشدید نگرانی‌های بریگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) که سقوط بازارهای سهام اروپایی را در پی داشته است نیز در کوتاه مدت از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    هفته گذشته ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیش‌نویس توافق بریگزیت را ارایه کرد که با انتقاد شدید برخی و استعفای دو عضو ارشد دولت روبرو شد. می با تهدید از دست دادن جایگاه خود روبروست زیرا اعضای پارلمان خواستار برگزاری رای اعتماد شده‌اند.

    اقتصاددانان شرکت نومورا می‌گویند این ابهام همچنان مانعی برای رشد اقتصاد انگلیس خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر