قاضی‌پور گفت:

تقسیم بیش از یک میلیارد تومان بین اعضای هیات مدیره ذوب آهن

عصر معدن- رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور، گفت: مبلغ تقسیم شده بین اعضای هیات مدیره ذوب‌آهن جدای از حقوق، عیدی و پاداش بیش از یک میلیارد است، اگر منابعی دارند بدهی خود را به کارگران و معدن‌کاران پرداخت کنند.;

تقسیم بیش از یک میلیارد تومان بین اعضای هیات مدیره ذوب آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خانه ملت، نادر قاضی‌پور در خصوص روند تحقیق و تفحص از معادن کشور، اظهار داشت: تعدادی صادرکننده زغال سنگ در کشور داریم که مبدا خرید خود را مشخص نکرده‌اند، زیرا معدن فروشنده باید مالیات، حق انتفاع و عوارض پرداخت کنند.

    رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این زمینه دو بار اقدام به ارسال نامه به رئیس گمرک کشور کرده‌ام تا مبدا زغال سنگ‌های صادراتی توسط این صادرکنندگان را مشخص کند، گفت: معادن صادرکننده این محصولات خارج از پروانه اقدام کرده‌ و عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صحبت‌های مطرح شده با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کردند که تا چند روز آینده پاسخ لازم را در خصوص میزان مالیات پرداخت شده توسط این معادن را ارئه می‌کنند، ادامه داد: طبق روال هر شنبه در راستای تحقیق و تفحص از معادن کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشته و جلساتی را برگزار می‌کنم.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان نیز بدهی سنگینی به تولیدکنندگان زغال سنگ دارد، عنوان کرد: با وجود این بدهی سنگین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن حقوق‌های بالایی را دریافت می‌کنند، در سال جاری تنها یک میلیارد تومان به بهانه سود شرکت بین خود تقسیم کرده‌اند این درحالی بوده که این شرکت زیان‌ده است و زیان انباشته دارد.

    قاضی‌پور با بیان اینکه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان جای سوال بسیار زیادی دارد و آقای ربیعی باید در صحن علنی به سوال من پاسخگو باشد، تصریح کرد: ذوب‌آهن با ادامه این روش به تعطیلی کشیده می‌شود زیرا منابع آن مکیده می‌شود اما به آن چیزی تزریق نمی‌شود، این انتظار وجود دارد سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، نهاد ریاست جمهوری و دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری به این امر مهم ورود کنند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغ تقسیم شده بین اعضای هیات مدیره ذوب‌آهن جدای از حقوق، عیدی و پاداش بیش از یک میلیارد است، اگر منابعی دارند بدهی خود را به کارگران و معدن‌کاران را پرداخت کنند.

    رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن مجلس شورای اسلامی  در پایان با اشاره به اینکه شرکت ذوب‌آهن متعلق به همه کشور است نه مدیرعامل و خانواده آن، خاطرنشان کرد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر این موضوع بررسی و پول‌های برداشته شده به صندوق برگردد تا نسبت به پرداخت بدهی ذوب‌آهن اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر