طی سال ۲۰۲۰ میلادی؛

تولید جهانی زغالسنگ افزایش می یابد

عصر معدن- تولید جهانی زغالسنگ طی سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد تولید خواهد بود.;

تولید جهانی زغالسنگ افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Energy live news انتظار می رود میزان تولید جهانی زغالسنگ به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال 2020میلادی تنها شاهد رشد 0.5 درصدی باشد. پیش بینی ها حاکی از این است که میزان تولید جهانی این ماده معدنی از 8 میلیارد و 130 میلیون تن در سال گذشته میلادی به 8 میلیارد و 170 میلیون تن در سال 2020 میلادی افزایش خواهد یافت.

    طی 2 ماهه نخست سال جاری میلادی میزان تولید زغالسنگ چین به دلیل طولانی شدن تعطیلات سال نو و اجرای قرنطینه برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا شاهد افت 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2019 میلادی بود. اما این کشور در نظر دارد افت تولید را تا پایان سال جاری به 1.2درصد کاهش دهد.
    به عقیده یک تحلیلگر ارشد معدنی، تولید جهانی زغالسنگ در مقایسه با سایر کامودیتی ها تاثیر کمتری از شیوع ویروس کرونا می پذیرد. چرا که در دوران قرنطینه و محدودیت نیز معادن زغالسنگ حرارتی به منظور تامین انرژی مورد نیاز مجوز فعالیت دارند.

    همچنین پیش بینی می شود به دلیل افزایش تقاضا در چین و هند طی چهار سال آینده تولید زغالسنگ حرارتی با نرخ رشد 1.9 درصد افزایش یابد.
    این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در هند طی سال جاری میلادی با 8.3 درصد رشد نسبت به سال 2019 میلادی 845 میلیون تن پیش بینی شده است.
    زغال سنگ یکی از منابع انرژی است که بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قراردارد. چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این ماده معدنی در جهان به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر