مدیرعامل شرکت توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان مطرح کرد:

موفقیت ماهان سیرجان در نخستین عرضه محصولات خود در بورس کالا

عصر معدن- مدیرعامل شرکت توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان با اعلام افزایش ۶۰ درصدی عملیات معدنکاری در معدن ۵ در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ گفت: این رشد در دو بخش تولید سنگ آهن کلوخه و باطله برداری به ترتیب به میزان ۱۵ و ۶۴ درصد بود. مهدی بهرامی نخستین عرضه محصول شرکت در بورس کالا را از جمله افتخارات شرکت ماهان در سال گذشته عنوان کرد و از انتشار اوراق سلف موازی با هدف تامین مالی در آینده نزدیک خبر داد.;

موفقیت ماهان سیرجان در نخستین عرضه محصولات خود در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی بهرامی گفت: شرکت ماهان سیرجان در سال 99، میزان 2 میلیون و 400 هزار تن تولید سنگ آهن و 36 میلیون تن باطله برداری را محقق کرده است.

    بهرامی ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های سال گذشته در این شرکت می‌توان به رشد فروش اشاره کرد که شاهد رشد 250 درصدی در مقایسه با سال 98 بود و مجموع فروش این شرکت در سال مالی 1399 به بیش از 39 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    به گفته وی، همچنین در بخش ایمنی و طبق نتایج ممیزی ایمیدرو و کسب امتیاز مناسب، سال گذشته رتبه چهارم در بین 44 شرکت تابعه ایمیدرو در سطح کشور را کسب کرد و از این حیث نیز شاهد رشد 115 درصدی بودیم.

    بهرامی با بیان اینکه نخستین عرضه محصول شرکت در بورس کالا نیز از افتخارات شرکت ماهان سیرجان در سال 1399 بود، گفت: همچنین انتشار اوراق سلف موازی توسط شرکت مراحل پایانی را می گذراند ضمن اینکه روند پذیرش شرکت در بورس نیز به سرعت در حال انجام است.

    وی افزود: در بحث توسعه، موفق به اخذ مجوز کنسانتره در نیمه دوم سال 99 شدیم و روند احداث کارخانه کنسانتره در سال جاری آغاز خواهد شد. همچنین در توسعه معادن مطالعات برای خرید محدوده های معدنی و انجام اکتشافات در سال 99 شروع شد. در حال حاضر انجام عملیات اکتشاف در یک محدوده به وسعت 20 کیلومترمربع در حال انجام است.

    بهرامی اظهار کرد: شرکت ماهان سیرجان در ماه‌های پایانی سال 1399 پس از استقرار و پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز استانداردهای حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و انجام ممیزی برون سازمانی، موفق به اخذ 4 گواهینامه ISO 45001 (ایمنی و بهداشت)، ISO 14001 (زیست محیطی)، ISO 31000 (مدیریت ریسک) و HSE-MS شد.

    گفتنی است، 25 اسفند ماه سال گذشته 10 هزار تن سنگ آهن کلوخه شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان به صورت نقدی در قیمت پایانی 10 هزار و 284 ریال معامله شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر