مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

رشد ۸۹ درصدی عرضه و فروش انگوران در بورس کالا

افزایش استخراج ماده معدنی نسبت به برنامه

عصر معدن- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از رشد ۸۹ درصدی عرضه و فروش ماده معدنی این مجتمع در بورس کالا طی سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.;

رشد ۸۹ درصدی عرضه و فروش انگوران در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: مدیر مجتمع سرب و روی انگوران طی سال 1401 با شعار حفظ اشتغال و با تکیه بر دانش و تجربه دانش بنیان، بیش از یک میلیون تن ماده معدنی در بورس کالا عرضه کرد. این رقم در مدت مشابه سال 1400، حدود 550 هزار تن بود.

    وی افزود: در حال حاضر، حدود 78 کارخانه سرب و روی کشور، خریدار مواد معدنی این مجتمع هستند. استخراج ماده معدنی در آن، به سه روش روباز، زیرزمینی و تراورتن انجام می شود.

    افزایش استخراج نسبت به برنامه سالانه

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به استخراج بیش از یک میلیون تن ماده معدنی در بخش روباز این شرکت طی سال 1401، تصریح کرد: این میزان استخراج در مقایسه با برنامه (800 هزار تن ماده معدنی)، حاکی از رشد 32 درصدی است.

    وی ادامه داد: در بخش زیرزمینی نیز میزان استخراج با 20 درصد افزایش نسبت به برنامه سالانه (120 هزار تن)، به حدود 145 هزار تن کانسنگ رسید. همچنین طی سال گذشته، 23 هزار تن سنگ تراورتن استخراج شد که نسبت به برنامه سالانه (20 هزار تن)، 13 درصد رشد نشان می دهد.

    فلاح خاطرنشان کرد: عملیات اکتشاف تکمیلی مجتمع با انجام حفاری عمیق همچون سال گذشته و با هدف افزایش ذخیره ماده معدنی بخش روباز، در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر