در نخستین روز از مهلت ۳۰ روزه

پذیره‌نویسی «تکیمیا» با استقبال سرمایه‌گذاران در فرابورس به پایان رسید

عصر معدن- فرابورس ایران طی روز جاری میزبان پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار تأمین سرمایه کیمیا با نماد «تکیمیا» بود که در نخستین روز از پذیره‌نویسی شاهد به فروش رفتن ۸ میلیارد سهم قابل پذیره‌نویسی این شرکت و پایان موفقیت‌آمیز آن بودیم.;

پذیره‌نویسی «تکیمیا» با استقبال سرمایه‌گذاران در فرابورس به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام پذیره‌نویسی موفق سهام در دست انتشار شرکت تأمین سرمایه کیمیا گفت: استقبال از این پذیره‌نویسی، نویدی از روزهای خوب و پربار بازار سرمایه تا پایان سال است.

    وی با اشاره به برنامه های توسعه‌ای بزرگ شرکت ملی مس گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار است تولید کنسانتره ملی مس از 250 هزار تن در سال به یک میلیون تن برسد و شاهد رشد مضاعفی در مجموعه ملی مس ایران باشیم.

    به گفته وی بخش بزرگی از تأمین مالی ملی مس برای این طرح توسعه‌ای از سهامداران و بازار سرمایه خواهد بود.

    رستمی اظهار امیدواری کرد مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی روز جاری روزهای سهامداری خیلی خوب و پرباری را تجربه خواهند کرد.

    بر اساس این گزارش شرکت تأمین سرمایه کیمیا طی روز جاری پذیره‌نویسی 8 میلیارد سهم در دست انتشار خود را انجام داد که در اولین روز با استقبال سرمایه‌گذاران، به پایان رسید.

    این در حالی است که زمان پذیره‌نویسی حداکثر 30 روز بوده که در همان روز اول با مشارکت 177 هزار و 797 کد حقیقی و حقوقی و ثبت تقاضای بالغ‌بر 10 میلیارد و 450 میلیون سهمی، این پذیره‌نویسی به پایان رسید. روش تخصیص سهام نیز، تسهیم به نسبت است.

    12 هزار میلیارد از سرمایه اولیه شرکت توسط مؤسسین تأمین‌شده که معادل 60 درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه کیمیا است. همچنین 40 درصد مابقی، معادل 8 هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه شرکت در جریان پذیره‌نویسی روز جاری تأمین شد.

    گفتنی است معاملات ثانویه «تکیمیا» پس از ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و دریافت شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، دریکی از بازارهای فرابورس با توجه به احراز شرایط، انجام خواهد شد.

    متعهد پذیره‌نویسی امروز، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بود و مدیریت عرضه را شرکت کارگزاری ارگ هومن برعهده‌ داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر